Úřady prověří vliv rozšíření dráhy trolejbusů v Jihlavě na okolí
Jihlavský primátor Rudolf Chloupek (ČSSD) řekl na jaře k tomuto záměru novinářům, že na elektrifikaci MHD má město šanci dostat dotaci kolem 100 milionů korun z evropských fondů.
Elektrická trakce je podle ředitele městského dopravního podniku Josefa Vilíma z pohledu emisí pro město nejžádanější, v porovnání s autobusy jsou trolejbusy i tišší. "Čili je to moderní dopravní prostředek," řekl Vilím ČTK. Město navíc plánuje pořídit nejnovější typ trolejbusů, který je díky bateriím schopen částečně jezdit i bez trolejí. Zajíždět tak bude moci i do Nového Pávova a Antonínova Dolu. "Bylo by potřeba koupit takových devět trolejbusů s baterkami. To chystáme na rok 2020," uvedl ředitel.
Nová část trolejbusové dráhy by měla vést Sokolovskou a Pávovskou ulicí na smyčku u firmy Bosch a podle záměru bude napájena ze dvou nových měníren. Zároveň by mělo být zrekonstruováno veřejné osvětlení, jehož sloupy jsou ve špatném stavu. Nově by svítidla měla být osazena na trakční stožáry. "Tím se ušetří náklady na kompletní výměnu osvětlovacích stožárů," řekl Vilím. Náklady spojené s rozšířením trolejbusové dopravy se podle ředitele odhadují na 120 až 140 milionů korun.
Trolejbusy v Jihlavě slouží od roku 1948, městský podnik jich má 32. Zbývající díl městské dopravy zajišťuje autobusy na stlačený zemní plyn nebo naftu. Na celkovém počtu ujetých kilometrů v MHD se trolejbusy podle údajů v záměru nyní podílejí 53 procenty.
reklama