https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/urady-proveri-vliv-rozsireni-drahy-trolejbusu-v-jihlave-na-okoli
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Úřady prověří vliv rozšíření dráhy trolejbusů v Jihlavě na okolí

26.10.2018 01:49 | JIHLAVA (ČTK)
Nová část trolejbusové dráhy by měla vést Sokolovskou a Pávovskou ulicí na smyčku u firmy Bosch a podle záměru bude napájena ze dvou nových měníren. Ilustrační snímek.
Nová část trolejbusové dráhy by měla vést Sokolovskou a Pávovskou ulicí na smyčku u firmy Bosch a podle záměru bude napájena ze dvou nových měníren. Ilustrační snímek.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Jihlava
Jihlava nechala prověřit možné dopady na okolí u plánovaného rozšíření trolejbusové dráhy o 5,3 kilometru v severní části města. Tímto směrem k průmyslové zóně, v níž sídlí Bosch Diesel a další velké firmy, v současnosti denně jezdí několik desítek městských autobusů, které produkují značné množství emisí i hluku. Podle zveřejněného záměru by práce na rozšíření trolejbusové dráhy mohly začít v příštím roce.
 

Jihlavský primátor Rudolf Chloupek (ČSSD) řekl na jaře k tomuto záměru novinářům, že na elektrifikaci MHD má město šanci dostat dotaci kolem 100 milionů korun z evropských fondů.

Elektrická trakce je podle ředitele městského dopravního podniku Josefa Vilíma z pohledu emisí pro město nejžádanější, v porovnání s autobusy jsou trolejbusy i tišší. "Čili je to moderní dopravní prostředek," řekl Vilím ČTK. Město navíc plánuje pořídit nejnovější typ trolejbusů, který je díky bateriím schopen částečně jezdit i bez trolejí. Zajíždět tak bude moci i do Nového Pávova a Antonínova Dolu. "Bylo by potřeba koupit takových devět trolejbusů s baterkami. To chystáme na rok 2020," uvedl ředitel.

Nová část trolejbusové dráhy by měla vést Sokolovskou a Pávovskou ulicí na smyčku u firmy Bosch a podle záměru bude napájena ze dvou nových měníren. Zároveň by mělo být zrekonstruováno veřejné osvětlení, jehož sloupy jsou ve špatném stavu. Nově by svítidla měla být osazena na trakční stožáry. "Tím se ušetří náklady na kompletní výměnu osvětlovacích stožárů," řekl Vilím. Náklady spojené s rozšířením trolejbusové dopravy se podle ředitele odhadují na 120 až 140 milionů korun.

Trolejbusy v Jihlavě slouží od roku 1948, městský podnik jich má 32. Zbývající díl městské dopravy zajišťuje autobusy na stlačený zemní plyn nebo naftu. Na celkovém počtu ujetých kilometrů v MHD se trolejbusy podle údajů v záměru nyní podílejí 53 procenty.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist