https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/usek-511-prazskeho-okruhu-ma-kladne-stanovisko-eia
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Úsek 511 Pražského okruhu má kladné stanovisko EIA

24.11.2017 18:39 | PRAHA (ČTK)
Dostavba úseku 511 loni nabrala zpoždění, když byla vyřazena seznamu prioritních projektů, které mohly získat stanovisko EIA ve zrychleném řízení.
Dostavba úseku 511 loni nabrala zpoždění, když byla vyřazena seznamu prioritních projektů, které mohly získat stanovisko EIA ve zrychleném řízení.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Ministerstvo životního prostředí
Plánovaný úsek Pražského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1 dnes získal kladné posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). O stanovisku dnes v tiskovém prohlášení informovalo ministerstvo životního prostředí, které je vydalo. Pokud by vše šlo podle plánu, úsek označovaný číslem 511 by se měl začít stavět v roce 2020.
 

Praha podklady pro proces EIA odevzdala v dubnu. Podle ministra životního prostředí Richarda Brabce (ANO) ministerstvo bralo stavbu jako prioritní a posouzení zpracovalo, jak nejrychleji s ohledem na zákonné lhůty mohlo. Kladné stanovisko zahrnuje 40 podmínek, které musí investor, tedy Ředitelství silnic a dálnic, splnit. Mezi nejvýznamnější patří nutnost zároveň s úsekem uvést do provozu přeložku silnice I/12 mezi Běchovicemi a Úvaly nebo prověření lepšího řešení mimoúrovňové křižovatky v Dubči.

Dalším krokem bude zapracování podmínek do dokumentace pro územní řízení a příprava žádosti o územní rozhodnutí. Proces může zdržet žaloba, kterou na stavbu k Nejvyššímu správnímu soudu poslali majitelé pozemků pod budoucí dálnicí, menší městské části a spolek Chvalská.

Žalobci napadají pražské Zásady územního rozvoje, ve kterých je trasa okruhu vymezena. Jde už o několikátou podobnou žalobu, kromě úseku 511 se týká i plánované další ranveje na pražském letišti. V minulosti už Nejvyšší správní soud v případě Pražského okruhu podobnou žalobu zamítl. "Předmětná žaloba byla podána v poslední možný den tříleté lhůty. Ve svém důsledku to může znamenat odložení dostavby okruhu na neurčito," uvedl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Pokud by žaloba uspěla, příprava staveb okruhu by se vrátila téměř na začátek.

Dostavba úseku 511 loni nabrala zpoždění, když byla vyřazena seznamu prioritních projektů, které mohly získat stanovisko EIA ve zrychleném řízení. Podle Evropské komise, která projekty posuzovala, nebyla dostavba dostatečně připravena. Následovaly mediální spory pražského náměstka pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD) a ministerstva životního prostředí. Vláda spolu s pražským magistrátem poté vytvořily speciální pracovní skupinu, která má za cíl přípravu stavby co nejvíce urychlit.

Praha nemá dokončen vnitřní silniční okruh kolem centra města ani vnější obchvat celé metropole. Vnější okruh měří asi 80 kilometrů, v provozu je zhruba polovina. Kromě jihovýchodní části mezi Běchovicemi a D1 chybí také severozápadní úsek mezi Ruzyní, Suchdolem a Březiněvsí. V případě vnitřního okruhu, kde schází úsek mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy, se nyní hovoří o možném začátku stavby v roce 2024. Na rozdíl od vnějšího okruhu, který financuje stát prostřednictvím ŘSD, vnitřní platí a buduje město.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist