Ústecký kraj a stát nadále prosazují jezy na Labi
Jak uvedla ředitelka odboru vodní dopravy ministerstva dopravy Magdaléna Konvičková, při zlepšených plavebních podmínkách mohou být na Labi přepravovány několikanásobně vyšší objemy nákladů než dosud. Významně se tak má odlehčit zejména kamionové silniční přepravě. Podle jejích slov se jedná o nejekologičtější a ekonomicky nejvýhodnější způsob nákladní dopravy.
S výstavbou jezů však nesouhlasí Správa chráněné krajinné oblasti Labské pískovce ani ekologická sdružení. S výjimkou zástupce CHKO Labské pískovce neměli ekologičtí aktivisté možnost obhajovat svá stanoviska přímo na lodi Hamburg v diskusi s představiteli státu, kraje a odborníky na vodní dopravu. Proto členové sdružení Arnika uspořádali na nábřeží Labe v Děčíně protestní akci.
Pořádání čtvrtečního workshopu a koordinačního jednání na lodi Hamburg inicioval Ústecký kraj. Plavby se zúčastnili zástupci ministerstev dopravy, životního prostředí, poslanci, senátoři, odborníci na vodní dopravu, zástupci Povodí Labe, starostové měst a obcí a další pozvaní hosté.
reklama