Ústecký kraj i odborníci požadují včasné dokončení dálnice D8
K žádosti o dokončení součásti transevropské trasy bez zbytečných průtahů se připojil prezident dálničního úřadu Spolkové země Sasko Volker Strobe. Ten uvedl, že německá strana výstavbu navazující dálnice A17 v Sasku do roku 2005 dokončí. Petr Laušman z ŘSD Praha ČIA řekl, že na závěrečném úseku D8 z Ústí nad Labem na hranici s Německem byla dosud zahájena výstavba tří dálničních staveb z plánovaných devíti. Termín dokončení úseku v roce 2005 je podle něj zcela reálný.
Složitější je podle Laušmana situace na úseku z Lovosic do Řehlovic, který vede přes Chráněnou krajinnou oblast (CHKO) České Středohoří . Zde musí po nedávném vydání územního rozhodnutí stavebním úřadem v Lovosicích proběhnout zhruba 17 samostatných stavebních řízení. Při nich lze očekávat komplikace ve formě různých odvolání. Laušman zdůraznil, že pokud se v roce 2003 podaří zahájit výstavbu dvou tunelů a mostní části, existuje naděje, že tolik diskutovaný úsek dálnice D 8 bude dokončen v roce 2005.
Zdeněk Janda z CHKO České Středohoří informoval, že otázka přemístění čtyř vzácných stromů jeřábu českého se musí vyřešit v rámci stavebního řízení. Přesazení nejohroženějších stromů mimo trasu dálnice bude schůdným řešením. Podle ekologa Petra Anděle, zpracovatel posudku EIA, se zvolená trasa přes České Středohoří i závěrečného úseku dálnice maximálně snaží šetřit lesní a zemědělskou půdu.
reklama