Ústečtí krajští zastupitelé chtějí zákon o stavbě dálnic
Cílem uzákonění dostavby dálnice D 8 a dalších významných silničních tahů v České republice má být urychlení úředních řízení při vydání územních a stavebních povolení a omezení vlivu ekologů, kteří svými odvoláními a protesty brzdí hlavně dostavbu mezinárodní dálnice D 8. Podle Foldyny v současnosti chybí územní rozhodnutí pro stavbu úseku dálnice D 8 z Lovosic do Řehlovic přes území CHKO České středohoří.
Původní územní rozhodnutí stavebního úřadu v Lovosicích pro úsek Lovosice-Řehlovice napadlo hnutí Děti země a další subjekty a odvolací řízení se stále protahuje. Pro závěrečný úsek D 8 z Řehlovic na státní hranici s Německem u Krásného Lesa bylo sice vydáno územní rozhodnutí, ale ekologové podali odvolání proti dílčím pěti stavebním povolením, a tak práce nemohou pokračovat podle časového harmonogramu. Ekologové požadují na úseku D 8 Lovosice - Řehlovice například vybudování dlouhého tunelu, zatímco schválený projekt, na který loni vydalo ministerstvo životního prostředí výjimku, počítá s kratší tunelovou variantou.
Představitelé ministerstva dopravy Spolkové republiky Německo a spolkového státu Sasko nedávno oznámili, že na německé straně bude dálnice A 17 z Drážďan na hranici s Českou republikou dokončena do konce roku 2005. Ředitel závodu Ředitelství silnic a dálnic Alois Lichnovský se obává, že u nás se uvedený termín nepodaří dodržet a hovoří se až o dvouletém skluzu.
reklama