Uzavřít centrum Prahy pro auta chce přes 10 tisíc lidí
Dodal, že signatáři petice chtějí rovněž zahájit rozsáhlou výstavbu cyklostezek s rozpočtem ve výši alespoň jednoho procenta rozpočtu na dopravu, přeměnu magistrály na městský bulvár a instalaci zpomalovacích prahů a dalších bezpečnostních prvků u škol. "Petice předáme zástupcům města na nejbližším zasedání zastupitelstva, tedy tento čtvrtek," upozornil Štěpánek.
Po ničivých záplavách v srpnu 2002 byla po dobu přibližně jednoho měsíce z širšího centra zcela vyloučena individuální automobilová doprava, další dva měsíce docházelo k jejímu silnému omezení. "Přes veškeré obavy z kolapsu dopravy ve městě nic takového nenastalo. Tramvaje, přestože přepravovaly cestující z metra, jezdily přesněji a rychleji než kdy předtím," připomněl Štěpánek. Lidé ze Severního města se díky pruhu pro autobusy dostávali do práce až o 15 minut dříve než za normálního stavu.
Někteří pražští radní podle Štěpánka bohužel stále kladou rozvoj automobilismu před nároky chodců a cyklistů. Odbor dopravy Magistrátu přitom prý jde ve svých krocích nejen proti duchu petice, ale i proti dopravní politice města přijaté v roce 1996. "Vyzýváme zastupitele města, aby přestali přešlapovat na místě a pustili se do realizace zmíněných opatření," dodal Štěpánek.
reklama