https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/v-berline-se-bude-jednat-o-budoucnosti-dieselovych-aut
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

V Berlíně se bude jednat o budoucnosti dieselových aut

2.8.2017 08:00 | BERLÍN (ČTK)
Němečtí výrobci automobilů, kteří jsou stěžejní součástí zdejšího průmyslu, se v posledních době dostali pod velký tlak jednak kvůli skandálu s manipulacemi dieselových motorů, který se týká především Volkswagenu, a jednak kvůli údajným dlouholetým kartelovým ujednáním mezi firmami Volkswagen, BMW, Daimler, Audi a Porsche. / Na ilustračním fotu motor VW.
Němečtí výrobci automobilů, kteří jsou stěžejní součástí zdejšího průmyslu, se v posledních době dostali pod velký tlak jednak kvůli skandálu s manipulacemi dieselových motorů, který se týká především Volkswagenu, a jednak kvůli údajným dlouholetým kartelovým ujednáním mezi firmami Volkswagen, BMW, Daimler, Audi a Porsche. / Na ilustračním fotu motor VW.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
O budoucnosti dieselových vozů budou dnes v Berlíně jednat zástupci německé vlády a domácích automobilek. Takzvaný dieselový summit, jak se mu v Německu přezdívá, by mohl přinést dohodu na softwarových úpravách milionů starších naftových aut, které by měly vést ke snížení množství škodlivých emisí. Kritikům ale takový krok nestačí a požadují ze strany skandály zatížených automobilek dalekosáhlejší kroky.
 

Němečtí výrobci automobilů, kteří jsou stěžejní součástí zdejšího průmyslu, se v posledních době dostali pod velký tlak jednak kvůli skandálu s manipulacemi dieselových motorů, který se týká především Volkswagenu, a jednak kvůli údajným dlouholetým kartelovým ujednáním mezi firmami Volkswagen, BMW, Daimler, Audi a Porsche.

Zvyšujícímu se tlaku kvůli stále novým problémům německých automobilek ale čelí i politici včetně kancléřky Angely Merkelové (CDU) a ministra dopravy Alexandera Dobrindta (CSU), kteří podle kritiků dosud šli automobilovému průmyslu příliš na ruku.

I díky těmto okolnostem a kvůli hrozícím zákazům jízdy starších dieselových aut v některých německých městech, by dnešní jednání, kterého se budou účastnit i zástupci řady spolkových zemí, mohlo přinést hmatatelné výsledky. Řadě pozorovatelů ale možné softwarové změny nestačí a chtějí, aby se automobilky zavázaly také k úpravám hardwaru, a to na vlastní náklady. Jen tak se podle nich dají emise oxidů dusíku dostatečně snížit.

Kritici pořadatelům dnešního jednání, kterými jsou ministerstva dopravy a životního prostředí, také vytýkají, že na ně nebyli pozváni zástupci ochránců spotřebitelů a ochránců životního prostředí z řad neziskových organizací. Právě životní prostředí a spotřebitelé přitom podle nich chováním německých automobilek značně trpí.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist