V Jižní Americe a Indii stoupají prodeje elektrických aut a skútrů
Hnací silou trendu elektromobility jsou v Latinské Americe kupci luxusních vozů. Více než polovina tamního trhu s elektromobily připadá na Brazílii, která je největší zemí regionu. Loni činil podíl elektromobilů na celkovém prodeji aut v Latinské Americe pouhých 0,7 procenta. Tempo růstu tohoto segmentu se na jednotlivých národních trzích liší.
Ve srovnání s hlavními světovými trhy s elektromobily, tedy Čínou, Evropou a USA, je to poměrně malý podíl. Přesto politické změny, zlepšující se ekonomické podmínky, nové modely aut poháněných elektřinou a rozšířená infrastruktura pro veřejné nabíjení naznačují, že elektromobilita bude v Latinské Americe do roku 2025 rychle růst.
Agentura Bloomberg New Energy Finance (BNEF) odhaduje, že na dvou největších trzích v regionu, v Brazílii a Mexiku, vzroste do roku 2025 podíl prodejů elektromobilů na celkových prodejích osobních vozidel na dvě až čtyři procenta.
Podobný trend lze pozorovat v Indii, kde se automobilový trh začíná zotavovat z pandemie covidu-19. Loni se v Indii prodalo 3,1 milionu osobních aut, z toho zhruba 15 000 pohání elektřina. V porovnání s prodeji v roce 2020 to znamená meziroční nárůst o 200 procent.
V Indii se loni prodalo přes 12,2 milionu motocyklů, skútrů a mopedů. Elektrické varianty značek Hero Electric, Okinawa, Ather Energy či Ampere zvyšují svůj podíl na tamním trhu. V roce 2021 se zde prodalo 150.000 elektrických skútrů a mnoho dalších je objednáno na letošní rok.
reklama