https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/v-pardubicich-zacnou-jezdit-trolejbusy-s-baterii
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

V Pardubicích začnou jezdit trolejbusy s baterií

2.11.2018 11:25 | PARDUBICE (ČTK)
Dopravní podnik kupoval parciální trolejbusy, protože na ně dostal evropské dotace ve výši 85 procent.
Dopravní podnik kupoval parciální trolejbusy, protože na ně dostal evropské dotace ve výši 85 procent.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Dopravní podnik města Pardubic
Od soboty začnou v Pardubicích jezdit čtyři nové trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem. I mimo trakční vedení budou jezdit na linkách 2, 12 a 27. Od běžných vozidel jsou rozeznatelné na první pohled pouze nápisem na střeše: Jsem aku. Jezdím i bez trolejí. Informoval o tom ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.
 

"Jejich přidaná hodnota je, že mohou vyrazit mimo dráty. Další výhodou je, že na dobíjení baterie využívá trakční vedení, což je ekonomické i ekologické. Nemusíme stavět na konečných stanicích dobíjecí stanice," řekl Pelikán.

Na baterii v zadní části vozu, která váží skoro dvě tuny, má trolejbus ujet devět až deset kilometrů. Při zkušebních jízdách vozy dojely i více než dvojnásobnou trasu, než uvádí výrobce. Trolejbusy budou jezdit k zastávce Zámeček, kde je průmyslová zóna, nebo delší trasu v Polabinách.

"Třeba o víkendu tím vyřešíme nepříjemnou věc, kdy cestující museli přesedat z trolejbusu na autobus, aby dojeli do Černé za Bory nebo Mnětic," řekl Pelikán.

Dopravní podnik kupoval parciální trolejbusy, protože na ně dostal evropské dotace ve výši 85 procent. Jeden vůz stojí 13,2 milionu korun bez DPH. Trolejbusy pouze pro trakční vedení jsou o několik milionů korun levnější.

"Pokud bude vyhlášený další dotační titul, určitě se přihlásíme. Pořizovat je za vlastní prostředky je nákladné," podotkl Pelikán.

Pro řidiče Martina Slezáka se toho při jízdách moc nezmění. "Trolejbusy si podobné podobné, parciální jsou svým ovládáním shodné s těmi novými, které jsme poslední dva roky nakoupili," řekl řidič.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist