V Sasku by na mezinárodní dálnici z Prahy neměly jezdit kamióny
Jak dále Foldyna uvedl, dnes už známou skutečností je fakt, že po dostavbě mezinárodní dálnice Praha-Drážďany nehodlá německá ani saská vláda dále finančně dotovat železniční přepravu kamionů RO-LA mezi severočeskými Lovosicemi a Drážďany. "Pokud německá strana zakáže provoz kamionů na své části evropské magistrály, budeme už dnes muset v našem regionu řešit návaznost dalších hlavních silničních komunikací na dálnici D 8, která má být dokončena v roce 2005," upřesnil Foldyna.
Páteřní komunikací by za této situace zůstala nyní nejvíce vytížená trasa E 55, kterou bude třeba modernizovat, včetně vyřešení nájezdů a sjezdů z mezinárodní dálnice v blízkosti česko-německé hranice. "Současně chceme prosadit, aby silnice mezi Chomutovem, Mostem, Teplicemi a Ústím nad Labem byla rychlostní komunikací, kde bude možno jezdit přes 120 km za hodinu," objasnil záměry krajského úřadu Foldyna. K alternativě zákazu kamionové tranzitní přepravy na německém území připravuje úřad Ústeckého kraje oficiální stanovisko.
reklama