Vláda bude znovu jednat o financování výstavby dálnice D 47
Pokud by vláda skutečně záměr Izraelců schválila, znamenalo by to, že by poprvé výstavbu státní silnice financoval soukromý subjekt. Vzniká tedy problém, jak by se tomuto subjektu vrátily vynaložené prostředky, když vybírání mýtného česká legislativa neumožňuje. Projekt proto počítá s tím, že by soukromý investor dálnici provozoval 30 let za "stínové mýtné", stát by mu tedy platil za skutečný provoz po dálnici. Soukromý investor by měl dálnici dokončit v roce 2006 za přibližně 39 miliard Kč.
Tato částka se však zdá příliš nízká Sdružení pro výstavbu silnic, podle kterého ekonomická studie izraelské společnosti neobsahuje některé další nezbytné náklady ve výši přibližně 25 miliard Kč. Skutečné náklady soukromé společnosti na vybudování 82 km nové dálnice by se tak mohly vyšplhat na zhruba 64 miliard Kč, zatímco stát plánuje stejně dlouhý úsek vybudovat za 62 miliard Kč.
reklama