Vláda podpořila dofinancování prvního železničního koridoru
Jak dále uvedl, vláda dnes rovněž podpořila návrh na modernizaci a hlavně financování čtvrtého železničního koridoru v úseku mezi Prahou, Českými Budějovicemi a Horním Dvořištěm. "Tento koridor by měl převzít značnou část nákladní dopravy v severojižním směru ze Skandinávie směrem na Balkán," upozornil Schling.
Podle Schlinga bude rekonstrukce tohoto koridoru o to náročnější, že v některých místech se opustí stávající vedení trati a vybuduje se nová trať, která opustí úzké koryto řeky Vltavy. "Tato trať by v budoucnu měla umožnit vedení vlaků osobní přepravy až rychlostí 160 kilometrů v hodině a umožní také provoz kombinované přepravy," upozornil ministr.
Dodal, že současná vláda upouští od praxe předchozích vlád, které úvěry na financování modernizace koridorů adresovaly na České dráhy, a tím tuto státní organizaci stále více finančně zatěžovaly. "Příjemcem úvěrů do budoucna bude Česká republika, nikoliv České dráhy," zdůraznil Schling.
Vláda dnes rovněž podpořila návrh na úvěr ve výši 930 milionů korun v rámci Programu minimální obnovy vozového parku Českých drah. "Tento úvěr poslouží k pořízení pěti třívozových jednotek řady 471 pro příměstskou dopravu, které vyrábí Vagónka ČKD ve Vítkovicích," řekl Schling.
reklama