Vláda schválila strategii rozvoje dopravních sítí
Strategie vychází z finančního rámce 44 miliard korun ročně, které by měl mít každý rok pro rozvoj dopravních sítí k dispozici Státní fond dopravní infrastruktury. S dalšími úvěry zejména od Evropské investiční banky ministerstvo dopravy v koncepci nepočítá s výjimkou výstavby silničního okruhu kolem Prahy a dokončení dálnice D 8 mezi Lovosicemi a česko-německou hranicí.
Jak dále vyplývá z materiálu, ministerstvo financí vyloučilo další zadlužování státu při výstavbě dopravních sítí proto, že by neúnosně rostl dluh České republiky. "Ve smyslu stanoviska ministerstva financí se tedy musel upravit základní model financování dopravní infrastruktury s tím, že bylo vyloučeno zapojení předjednaných úvěrů s Evropskou investiční bankou," píše se v materiálu.
Vláda také podpořila způsob financování výstavby pražského silničního okruhu s pomocí státního rozpočtu a úvěru od Evropské investiční banky. Stát by měl na realizaci tohoto projektu přispět částkou 8,7 miliardy korun, půjčka od EIB se plánuje ve výši 310 milionů eur (přibližně 10 miliard korun). První část okruhu, který spojí dálnice D 5 a D 1, by měla být hotova v roce 2008.
reklama