Vláda: Soukromý kapitál bude moci stavět i dálnice
Novelu zákona navrhlo ministerstvo dopravy a spojů proto, aby umožnilo financování výstavby dálnice D47 mezi Lipníkem nad Bečvou a Ostravou společně veřejným a soukromým sektorem. Podle dosavadního zákona totiž mohl stát svěřit výkon některých vlastnických práv jinému subjektu jen pokud šlo o provozování a údržbu silnic. U dálnic to možné nebylo.
O spolufinancování výstavby uvedeného úseku dálnice D47 s pomocí soukromého kapitálu rozhodla vláda letos v lednu. V březnu potom tuto investici přidělila izraelské firmě Housing & Construction, která jako jediná o ni již dříve projevila zájem. Izraelci by do výstavby dálnice měli investovat přibližně 40 miliard korun, které se jim vrátí formou stínového mýta. Stát tedy bude platit za skutečný provoz po dálnici, a to přibližně 25 až 30 let, kdy bude dálnici provozovat izraelská společnost. Po uplynutí této doby stavbu předá státu.
reklama