Vodní dopravci kritizují státní správu
"Státní orgány, v jejichž kompetenci a povinnostech je péče o rozvoj infrastruktury, nevytvářejí předpoklady pro rozvoj vodní dopravy," řekl ČIA Černý po mimořádné valné hromadě SVD. Při budování průmyslových zón či jiných zvýhodnění pro zahraniční investory se podle něho nezadává povinnost nebo doporučení využívat vodních cest a k významným průmyslovým lokalitám nejsou budovány průplavní kanály. "Specializovaný investorský útvar Ředitelství vodních cest nepostoupit nejen ve výstavbě dvou plavebních stupňů na spodním Labi, ale bylo zrušeno i zahájené územní řízení stupně Přelouč a tím se vzdálila možnost připojení splavného Labe v oblasti Pardubic na labskou trať," kritizoval Černý.
Ačkoliv má podle Černého lodní doprava velký přínos pro životní prostředí, oproti praxi v Evropské unii nejsou u nás realizovány podpůrné programy pro rozšíření vodní dopravy. "Naopak, nekompetentními rozhodnutími se povolila výstavba v záplavových územích, která v souhrnu zvýšila hladinu řeky a umocnila povodňové škody," dodal Černý. Jen na přístavech ČP způsobila povodeň škody za více než 200 milionů korun.
reklama