Volby 2010: ČSNS pro jádro a šetrnější dopravu
Na anketu odpovídal tiskový mluvčí strany Jiří Pondělíček.
1. Předložíte, případně podpoříte zákon na podporu výroby tepla z obnovitelných zdrojů energie?
Každou takovou myšlenku, která bude opravdu reálná, podpoříme.
2. Podpoříte podstatné zvýšení poplatků za vyjmutí pozemků ze zemědělského půdního fondu pro účely stavebnictví?
Ano, podpoříme. Nelze nadále trpět fakt, že i vysoce bonitní půda mizí naprosto zbytečně pod tunami betonu.
3. Budete pro prolomení limitů těžby uhlí, kvůli kterému by zanikly obce Horní Jiřetín a Černice?
Tady nelze odpovědět jednoduše. Limity těžby je v současné situaci možné udržet jen v případě, že energetická potřeba bude pokryta z jiných zdrojů. V našem případě padá v úvahu jedině energie z jádra. Jsou sice na obzoru i jiná, technologicky pokročilejší řešení, ale ta si vyžádají ještě mnoho času než budou použitelná. A je třeba říci, že i díky neprozíravé politice minulé vlády byl vývoj jaderné energetiky značně zpomalen a udržení limitů těžby v severních Čechách ještě více zpochybněno.
4. Podpoříte vznik národního parku Křivoklátsko, případně i dalších národních parků?
Křivoklátsko je nepochybně zajímavé a svým způsobem jedinečné území, kde se příroda prolíná s historickým a kulturním odkazem našeho národa. Pokud tento záměr bude potvrzen odbornou expertízou, tak takový projekt podpoříme.
5. Podpoříte pokračování tzv. ekologické superzakázky na likvidaci starých ekologických zátěží?
Podpoříme jen v tom případě, že proběhne odborné posouzení a oponentura.
6. Zavedete zpoplatnění pro osobní automobily do 3,5 t za ujeté kilometry?
V žádném případě.
V oblasti hospodářské politiky
(...) Součástí hospodářské politiky státu se musí stát i ekologicky prozíravá politika a vytváření podmínek pro trvale udržitelný rozvoj. Je třeba větší ochrana přírodního bohatství státu a zabránění jeho rabování a devastaci.
V oblasti dopravy preferovat železniční a lodní dopravu před kamionovou dopravou. Hromadnou dopravu pak před individuální. Zpřísnit a cenově upravit podmínky pro kamionovou dopravu. Jako nutnost vidíme státem garantovanou dopravní obslužnost obcí a měst. Důležitou součástí národního hospodářství musí být podpora a rozvoj českého venkova. Údržba krajiny a rozvoj tradičních zemědělských činností je naším cílem. Chceme usilovat o zrovnoprávnění dotací zemědělských produktů EU a tím zrovnoprávnit postavení českého zemědělství vůči EU.
reklama
Online diskuse
Asi se nemýlíme ani jeden, - 7. 5. 2010 - AlešAutodopravě žádná společnost silnice neudržuje, naopak spotřební daň z benzínu je větší cena údržby a výstavby silnic a dálnic. Vlaky jsou neoperativní pomalé a hlavně drahé , hodí se jedině na dopravu těžkých nákladů (uhlí,ocel) nebo dopravy na velké vzdálenosti. Jinak co se týče osobní dopravy, pak zejména lokální tratě jsou tragédie. Vozit 5 lidí lokálkou za 60korun/km což je naprosto běžný stav, když to samé může udělat dodávka 7x levněji to Vám připadá dobré ?No a co se týče budování koridorů , pak to jsou společensky zcela vyhozené prostředky , protože rychlovlaky uzemí kudy projíždějí nic nepřináší, kdežto dálnice tak jak je pojatá v ČR , s mnoha sjezdy ekonomicky rozvine všechny okresy kudy prochází. Například v okolí dálnice Praha - Plzeň -Rozvadov. Je to tím ,že dálnice slouží všem , firmám obcím i široké veřejnosti, kdežto rychlovlak je schopen propojit jen dvě nebo 3 velká města a lidé žijící mezi nimi z toho nemají žádný užitek. Zasažené území není atraktivnější pro investory a ani nezajistí rychlejší levné spojení. Takové stavby v zemi velikosti ČR jsou vhodné až jako nadstavba dobudované páteřní dálniční sítě. |