Volby 2010: Klíčovému hnutí jde o harmonii a obnovitelné zdroje
Na anketu odpovídala předsedkyně strany Táňa Fischerová.
1. Předložíte, případně podpoříte zákon na podporu výroby tepla z obnovitelných zdrojů energie?
Ano.
2. Podpoříte podstatné zvýšení poplatků za vyjmutí pozemků ze zemědělského půdního fondu pro účely stavebnictví?
Vůbec nejsme pro vyjmutí zemědělské půdy pro účely stavebnictví.
3. Budete pro prolomení limitů těžby uhlí, kvůli kterému by zanikly obce Horní Jiřetín a Černice?
V žádném případě.
4. Podpoříte vznik národního parku Křivoklátsko, případně i dalších národních parků?
Ano.
5. Podpoříte pokračování tzv. ekologické superzakázky na likvidaci starých ekologických zátěží?
Ne, je ji třeba rozdělit na menší a dá možnost malým firmám.
6. Zavedete zpoplatnění pro osobní automobily do 3,5 t za ujeté kilometry?
Málo o tom víme. Snad ano.
Krajina a životní prostředí
Program v otázkách ochrany životního prostředí vychází samozřejmě ze současných známých principů, do kterých navíc zahrnuje povědomí o svébytné hodnotě krajiny. Vedle ochrany jedinečných zdrojů, zachování rozmanitosti, úsporných technologií, omezování spotřeby atd. jsou stejně důležitými pojmy krása krajiny, právo na horizont, ochrana půdního fondu. Harmonický prostor přispívá k harmonické osobnosti a umocňuje její schopnosti.
Energetika
Hospodářský život je nutné postavit na rozvoji sluneční energetiky a všech jejích forem a decentralizaci energetických zdrojů. Hnutí bude podporovat výzkum a vývoj v tomto oboru.
Klíčové hnutí je odhodláno podporovat:
8. Rozvoj využívání obnovitelných zdrojů energie a decentralizaci energetiky. (Sem však nepatří podpora jaderné energie. Ta je přímým reprezentantem centralizace, závislosti na ruských zdrojích, zatěžuje současnost – vysoké finanční náklady – i budoucnost – nevyřešené otázky úložišť vyhořelého paliva, drahé likvidace elektráren po skončení jejich provozu. Pokud se začnou realizovat plány na jejich rozšiřování, ve skutečnosti tu nebude prostor ani finanční prostředky pro skutečné obnovitelné zdroje).
reklama