Volby do EP: Demokratická Strana Zelených chce omezit kamiony
Další informace o kandidujících stranách, hnutích a koalicích, jejich kandidátky, programy a jejich sliby v oblasti životního prostředí najdete na stránce věnované Volbám do Evropského parlamentu 2009. |
Odpovídá Daniel Solis, lídr kandidátky DSZ do Evropského parlamentu
1.Který z problémů životního prostředí by se měl na úrovni Evropské unie přednostně řešit? Jaké kroky pro řešení tohoto problému chcete podniknout v Evropském parlamentu?
a) Klima a ovzduší - posvítit si na chemtrails, kontrola a postih znečišťovatelů
b) hluk - snížit normy, kontrola a postih
c) chemické látky - kontrola kvality, výroby a pohybu
d) GMO - zákaz kultivace na území EU
e) kvalita potravin - standard a kontrola
f) elektrosmog - snížit limity, kontrola a postih
g) odpadové hospodářství, mělo by se zamezit přesunu problematických odpadových surovin mezi členskými státy a ven, a naopak podpořit jejich maximální využití. V ČR se např. netřídí biologický odpad, na rozdíl třeba od Rakouska. Takový odpad lze použít i na výrobu biomasy :-)
h) současný stav REACH bývá označován jako problematický.
2. Měly by v rámci systému obchodování s emisemi skleníkových plynů (ETS) letecké společnosti nakupovat povolenky v plné výši? Budete podporovat zapojení lodní dopravy do systému ETS?
Pokud se již jednou s povolenkami obchoduje tak ANO
3. Měla by být půda chráněna společnou evropskou směrnicí o půdě? Budete její schválení podporovat?
Jsou dva důvody pro
1) zemědělství, největší hrozba pro půdu, je komunitární politika, 2) protože se na ní už pracuje několik let, tak ochrana na národní úrovni se vcelku pochopitelně zanedbává, čili by to bylo zdržení a zmatek. Vcelku doporučujeme ji podporovat, ale spíše "slabou", s velkou volností pro národní úroveň (princip subsidiarity)
4. Jste nakloněni tomu, aby o sporných environmentálních otázkách bylo možné hlasovat v referendu na celoevropské úrovni?
Velké ANO.
(..) * Chceme v Evropském parlamentu prosadit jednotu omezení jízd kamionů. Česká republika je totiž protkána lobbistickými skupinami, které ovládají prostředí dvou velkých stran. Víkendové omezení jízd i přes dva návrhy v Poslanecké sněmovně tedy je těžko prosaditelný.
* Všeobecné referendum je nutné prosazovat v rámci celoevropského programu. Především ve východních státech EU, kde ještě demokracie není pevně zakotvena, je třeba prohlubovat vliv veřejnosti nepolitické dění a podílet se na rozvoji občanské společnosti.
reklama