https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/volkswagen-muze-v-eu-opravit-dalsich-2-6-milionu-naftovych-vozu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Volkswagen může v EU opravit dalších 2,6 milionu naftových vozů

4.11.2016 15:33 | FRANKFURT NAD MOHANEM (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) dal automobilce Volkswagen svolení k technickým úpravám dalších zhruba 2,6 milionu automobilů s naftovým motorem, které byly vybaveny softwarem, jenž umožňuje manipulovat s testy emisí. Jde o menší automobily s motorem o objemu 1,6 litru a souhlas KBA platí pro celou Evropu, sdělil dnes Volkswagen.
 

Počet aut, která mohla firma v celé Evropě svolat k opravám, se před dnešním rozhodnutím dostal na zhruba 5,6 milionu, uvedla agentura Reuters. Volkswagen loni v září přiznal, že do aut s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se aféra týká asi 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české dceřiné automobilky Škoda Auto. V celé Evropě, pro niž platí souhlas KBA, jde o 8,5 milionu automobilů.

Volkswagen už dříve uvedl, že majitelé aut budou o úpravách informováni individuálně a dostanou pozvánku k návštěvě autorizovaného servisu. V České republice začal podnik auta s naftovým motorem vybavená problematickým softwarem svolávat k úpravě v polovině května.

U většiny vozů skupiny Volkswagen mají opravy spočívat jen v aktualizaci softwaru. U vozů s motorem o objemu 1,6 litru však budou nutné složitější úpravy, které právě dnes KBA schválil. Volkswagen uvádí, že většinu z 8,5 milionu vozů v Evropě bude možné opravit ještě letos.

V USA, kde byla aféra odhalena, se Volkswagen dohodl s vládou na urovnání, v rámci něhož vyplatí firma celkem 16,5 miliardy dolarů (přes 400 miliard Kč), z toho většinu na odkoupení problematických vozů a na další kompenzace jejich majitelům. Volkswagen přitom odmítá výzvy Evropské komise, aby podobné náhrady poskytl i majitelům svých vozů v Evropě. Firma argumentuje tím, že na rozdíl od USA softwarovou úpravou motoru neporušila evropské zákony.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist