https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/volkswagen-zastavil-v-usa-prodej-dieselovych-sestivalcu-vw-a-audi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Volkswagen zastavil v USA prodej dieselových šestiválců VW a Audi

4.11.2015 18:37 | WOLFSBURG (ČTK)
Volkswagen svým dealerům v USA a Kanadě nařídil, aby pozastavili prodej vozů VW Touareg a vozů Audi
Volkswagen svým dealerům v USA a Kanadě nařídil, aby pozastavili prodej vozů VW Touareg a vozů Audi
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Německá automobilová skupina Volkswagen pozastavila na americkém a kanadském trhu prodej modelů s šestiválcovými naftovými motory o objemu tří litrů. Jde o vozy značek VW a Audi, na něž v minulých dnech americký Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) rozšířil vyšetřování kvůli nesrovnalostem s emisemi oxidů dusíku.
 

Volkswagen svým dealerům v USA a Kanadě nařídil, aby pozastavili prodej vozů VW Touareg a vozů Audi typů A6, A7, A8, Q5 a Q7 z modelových let 2015-2016. Do zastavení prodeje zahrnul i vozy těchto modelů z let 2013-14.

EPA v pondělí uvedla, že skupina Volkswagen instalovala software pro manipulace s emisemi i do dieselových automobilů z modelových let 2014 až 2016 s šestiválcovými třílitrovými motory. Volkswagen už dříve přiznal, že takový software nasadil do aut se čtyřválcovými naftovými motory s objemem až dva litry. Odmítl ale obvinění, že by jej používal i ve třílitrových motorech.

Nové obvinění EPA se podle agentury AP týká zhruba 10.000 aut. Kromě značek VW a Audi zahrnovalo i naftovou verzi vozu Porsche Cayenne. Automobilka Porsche vyjádřila nad obviněním úřadu rovněž údiv.

Úřad již v září obvinil Volkswagen, že u řady vozů s naftovým motorem používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Zářijové obvinění se týkalo vozů Volkswagen Jetta, Jetta SportWagen, Beetle, Audi A3, Golf a Passat z modelových let 2009 až 2015. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu výrazně snížil tržní hodnotu podniku, donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě. Automobilka v důsledku skandálu vykázala svou první čtvrtletní ztrátu za více než 20 let.



reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist