Výstavba dálnice D11 má půlroční skluz
Ministr dopravy Jaromír Schling minulý týden hejtmanovi zopakoval, že dostavba dálnice je pro vládu prioritou, představitelé kraje však už nevěří, že by se letos začalo stavět. "V dubnu měla být zahájena stavba mostu u Žíželic, ministr však uvedl, že začne nejdřív v září," postěžoval si ČIA Bradík. Podle něj už dálnici nebrzdí nedostatek financí nebo ekologičtí aktivisté, ale nedostatečná příprava území či získávání potřebných stavebních povolení. "V majetkoprávní činnosti je naprostý kolaps," řekl Bradík. Podle něj za velké zpoždění může i Ředitelství silnic a dálnic. Tomu nabídl krajský úřad pomoc některých regionálních organizací při řešení výkupu pozemků, to ji však odmítlo.
Jediným pokrokem je v současné době výstavba dvou kruhových objezdů u Chlumce nad Cidlinou, které budou sloužit pro dálniční přivaděče. Křižovatky měly být dokončeny na podzim, podle odborníků se však nic nezmění, dokud nebude funkční dálnice.
Dálnice D 11 mezi Prahou a Hradcem Králové by měla v dalších letech pokračovat směrem na Jaroměř a polskou hranici. Náklady na výstavbu první části by měly dosáhnout 10 miliard korun, dálnice až k polským hranicím bude stát zhruba 22 miliard korun. Komunikace by měla ulehčit silnici I/35. Na jejím úseku mezi Poděbrady a Hradcem Králové zahyne v průměru jeden člověk týdně.
reklama