Výstavba obchvatu začne o 10 let později
"Součástí silnice je odbočka na hraniční přechod do Holíče, tedy náš takzvaný velký obchvat," uvedl Koliba. Jak dále upřesnil, rozhodnutí ministerstva je současně jednoznačným signálem pro představitele Generálního ředitelství Správy silnic a dálnic, aby připravovali územní řízení pro zahájení stavby. "Je to ve skutečnosti dlouho očekávaný startovní výstřel, který umožňuje vybudování obchvatu," zdůraznil.
Podle Koliby byl stanoven prozatím pracovní termín zahájení stavby na listopad 2002. Náklady na výstavbu silničního obchvatu jsou podle aktuálních údajů 501 milionů korun, které poskytne v plném rozsahu státní rozpočet. Město dá k dispozici potřebné pozemky. "Většina půdy patří městu, státu nebo Lesům ČR. Jen malá část je v soukromých rukou," řekl Koliba. Obavy z výstavby má jen několik uživatelů většinou od města pronajaté půdy v zahrádkářské kolonii.
Bezprostředně po rozdělení federace se v Hodoníně dopravní situace zhoršila, a to především během víkendů, kdy město zaplňují kolony čekajících kamionů. Důvodem je umístění celnice na kraji města, takže auta z vnitrozemí nemohou opustit střed Hodonína. O vyřešení dopravní situace usiloval již předchozí starosta Dušan Grombiřík na ministerstvu dopravy, avšak bez úspěchu, přestože byla pomoc nejprve městu přislíbena. Nyní vzniká městu naděje na zlepšení. V případě příznivé finanční situace by mohl být obchvat dokončen nejpozději do roku 2004.
reklama