Výstavbě R 6 hrozí značné zpoždění
Jak dále uvedl, celá stavba je přitom připravena více než rok a mohlo se již dávno stavět. "Stát se přitom zavázal k tomu, že tato stavba společně s dalšími 14 podobnými úseky je mezi prioritami budování dopravní infrastruktury na příští roky," informoval dále Kutík. Problém je podle jeho slov ve finančním zajištění celé investice. Ředitelství silnic a dálnic má zatím k dispozici přibližně 100 milionů korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury, k zahájení stavby však potřebuje minimálně 150 milionů korun.
Další část realizace projektu rychlostní komunikace mezi Prahou a Pavlovem by se měla financovat z úvěru od Evropské investiční banky. Celková hodnota stavebních prací se odhaduje na 2,5 miliardy korun, hotovo by mělo být v roce 2007, pokud by se ovšem začalo stavět letos.
V roce 2010 by pak podle původních představ vlády měla být hotova celá silnice I/6 v podobě rychlostní komunikace. To však poněkud zpochybňuje termín dostavby dalšího úseku této trasy mezi úrovní Rakovníka a křižovatkou silnice I/6 se silnicí I/27 z Plzně do Mostu. "Dostavba rychlostní komunikace z Prahy do Karlových Varů přímo podmiňuje hospodářský rozvoj oblastí podle této komunikace," dodal Kutík.
reklama