Výstavbu dálnic brzdí nejen nedostatek financí
Jak dále uvedl, do roku 2010 mají být dokončeny zejména dálnice D8, D3 a hlavně D11, která umožní variantní dálniční spojení Čech a Moravy. "Máme trochu problémy s rychlostní komunikací R35, dále se spojením Brna a Vídně a průtahem dálnice D8 přes České středohoří," informoval. Pokud jde o dálnici D3, která v budoucnu spojí Prahu s Českými Budějovicemi, může prý ministerstvo dopravy garantovat její dokončení pouze z hranic Středočeského kraje směrem na jih.
Výstavba D3 od hranic tohoto kraje směrem na sever a napojení na pražský okruh je podle Kubínka velkým problémem. "Myslím si, že z toho, jak znám vývoj územního plánu a diskuse, to bude hodně složité zejména pokud jde o okolí Benešova a Posázaví," řekl dále. Pokud jde o možné využití spolupráce veřejného a soukromého kapitálu při stavbě této dálnice, je Kubínek poměrně skeptický. "Všechny nabídky, které v této oblasti máme, jsou vlastně jen půjčky, je to kopie financování projektu D47," tvrdí.
reklama