Výstavbu okruhů Prahy by mohl vyřešit soukromý investor
V podstatě jde o princip, kterým svěřila vláda Miloše Zemana výstavbu dálnice D47 do Ostravy do rukou izraelské společnosti. "Zemanovy chyby bychom ale neopakovali. Na základě již dnes hotových studií bychom vyhlásili mezinárodní transparentní řízení na investory a provozovatele jednotlivých etap okruhů," řekl Göringer. Investor by byl podle něho na údržbě vozovek finančně závislý, tím si město zajistí sledování a dodržování norem kvality výstavby. Praha by stanovila standardy provozování okruhů minimálně na 25 let.
Otázkou je, jak zajistit zhotoviteli návratnost investic. Italské formy přímého mýtného jsou podle Göringra pro Čechy nepřijatelné. "Vysoce výkonné a efektivní formy digitálního záznamu pohybu vozidel pomocí družice, které jsou ve světě ve zkušebním provozu, jsou pro Prahu příliš drahé a z hlediska lidských práv velmi komplikované," uvedl Göringer. Administrativně nejjednodušší je podle něho forma "šedého mýtného", které zajistí budoucímu investorovi ze zdrojů státní dopravní infrastruktury návrat vložených finančních prostředků. Dokončení silničních okruhů by umožnilo přenesení tranzitní přepravy s možností pouze placeného odbočení do centrálních oblastí, což by vyřešilo průjezdnost metropolí.
reklama