Výstavbu železničního koridoru povodně příliš nezpozdily
Velká voda zkomplikovala přestavbu děčínského železničního uzlu, kde dochází ke zhruba dvouměsíčnímu skluzu staveb na hlavním nádraží Děčín. Výstavba děčínského úseku mezinárodního koridoru z Berlína do Prahy si vyžádá bezmála dvě miliardy korun. Generálním dodavatelem prací je sdružení SSZ - závod Ústí nad Labem a firmy GJW. Dodavatelem přestavby děčínského železničního uzlu je Železniční stavitelství Brno.
Koncem října zahájí zkušební provoz na litoměřické části koridoru mezi stanicemi Hrobce a Lovosice. Zde podle stavbařů zkomplikovala povodeň a následná stojatá voda dopravu stavebního materiálu a techniky na trase mezi Bohušovicemi nad Ohří a Lovosicemi. Po technické stránce se zde na vlastní trati problémy nevyskytly. V současné době jsou na severu Čech plně zprovozněny úseky mezinárodního koridoru z Děčína na státní hranici s Německem a úseky Hrobce - Hněvice a Lovosice - Ústí nad Labem. Speciální výkyvné rychlíkové soupravy budou na trati koridoru po úplném dokončení stavebních prací jezdit průměrnou rychlostí zhruba 160 kilometrů za hodinu.
reklama