Z vykolejeného vlaku v Olomouci vyteklo 400 litrů nafty, zatím bez následků

V Mlýnském potoku a ramenném systému řeky Moravy podle Loyky dosud nebylo zaznamenáno žádné ohrožení vodního prostředí a živočichů. "Záchranné práce probíhají z pohledu ochrany životního prostředí efektivně a naprosto profesionálně. Při haváriích je rozhodující rychlost a kvalita zásahu. Situaci sledujeme s olomouckými rybáři, v řece Moravě v Olomouci žijí až tři desítky druhů ryb, škeble i raci. V případě potřeby budeme stav společenstva ryb i dalších vodních živočichů konzultovat s odborníky z Ústavu biologie obratlovců Akademie věd se sídlem v Brně," uvedl Loyka.
Příčinu vykolejení osobního vlaku na přejezdu na Švýcarském nábřeží vyšetřuje Drážní inspekce a policie, na vině zřejmě byla technická závada. "Dnes dopoledne na místo dorazila speciální technika od firmy Švestka, která vykolejený vůz nadzvedne a hasiči instalují nouzový podvozek," uvedl mluvčí Správy železnic pro mimořádnosti Martin Kavka. Poté odborníci zahájí sanační práce pod dozorem hydrogeologů. Rozsah škod na křížení železniční a tramvajové trati dnes na železničním přejezdu zjišťují odborníci, následovat bude oprava. "Vzhledem k rozsahu poškození tramvajového vlakového křížení půjde zatím o provizorní opravu," uvedla mluvčí Dopravního podniku města Olomouce Anna Sýkorová.
reklama