Za současné problémy ČSPL Děčín může špatná privatizace
"Problémy v ČSPL vznikly špatně provedenou kupónovou privatizací za vlády Václava Klause. Jeho tehdejší přístupy k privatizaci jsou všeobecně známy. Všichni dobře víme, jak skončila Československá námořní plavba, která byla na základě kupónové privatizace zlikvidována Viktorem Koženým a jeho společníky. Obdobně se špatná privatizace podepsala na současných problémech ČSPL," soudí Foldyna, který sám v minulosti v ČSPL působil.
Statutární zástupce hejtmana Ústeckého kraje dnes ČIA řekl, že po vyhlášení konkurzu na ČSPL chtějí někteří lidé z vedení plavební společnosti jednat s určeným správcem konkurzní podstaty o tzv. participaci. Jejím výsledkem by mělo být rozhodnutí, aby se činnost děčínského rejdařství během probíhajícího konkursu nezastavila. "Jsem přesvědčen, že říční plavba bude v České republice nadále pokračovat. Navíc zde působí řada soukromých rejdařů, kteří jsou připraveni převzít lodě ČSPL do nájmu. Doprava zboží na Labi není z hlediska českého exportu a dopravní politiky vůbec zanedbatelná a navíc je ekologická. Například po zákazu krmení hospodářských zvířat masokostní moučkou nepochybně dojde k nárůstu přeprav sojových šrotů po vodě," uvedl Foldyna.
Například podnik Lovochemie Lovosice přepravuje na říčních lodích více než jednu třetinu objemu vyrobených hnojiv a dalších komodit.
reklama