Za týden se bude jednat o osudu dálnice D 3
Pohled ze severu přes údolí Sázavy směrem na Hostěradice. V těchto místech by "stabilizovaná" varianta dálnice D3 po vyjití z tunelu překročila údolí Sázavy a dále pokračovala kolem Hostěradic na Tábor. | |
Foto: Radek Svítil/EkoList
|
Podle jeho slov jsou nyní ve hře tři varianty. Ta pro ekology i starosty obcí v Posázaví nejpřijatelnější vyhází ze současné trasy rychlostní komunikace I/3. Ředitelství silnic a dálnic jako budoucí investor výstavby naopak podporuje vedení dálnice přes oblast Posázaví. Proti tomu jsou jak ekologičtí aktivisté tak i starostové posázavských obcí.
Jak dále Hrdina uvedl, posuzování proběhne ve dvou termínech - od devíti a od 14. hodin. Zúčastnit se ho může každý. "Do dokumentace lze nahlédnout také na Odboru regionálního rozvoje Krajského úřadu Středočeského kraje, na Odboru výstavby Městského úřadu Benešov či na internetu," upozornil Hrdina.
Výbor pro regionální rozvoj Středočeského kraje požaduje, aby plánovaná dálnice D 3 vedla přes oblast Posázaví. Podporuje tedy trasu prosazovanou Ředitelstvím silnic a dálnic. "Tato varianta představuje nejlepší řešení ve vztahu k ochraně obyvatelstva a obytné zástavby, je nejšetrnější k podzemním a povrchovým vodám," řekl ČIA mluvčí Krajského úřadu Středočeského kraje Martin Krafl.
Ředitelství silnic a dálnic zatím pokračuje v přípravě výstavby dálnice z Jílového směrem na Tábor. Některé úseky už dokonce předložilo k posouzení ministerstvu životního prostředí. Stavět by se zde mělo začít ale nejdřív v roce 2007. Předpokládaným termínem zahájení stavby z Prahy do Jílového je pak rok 2009.
reklama