Začala výstavba další části železničního koridoru
26.4.2004 10:42 | PRAHA/ZÁBŘEH NA MORAVĚ
(ČIA)
Rekonstrukci dalšího úseku odbočné větve II. tranzitního železničního koridoru mezi Zábřehem na Moravě a Krasíkovem dnes zahájilo sdružení firem Stavby silnic a železnic, Subterra a Metrostav. Hlavním záměrem projektu je optimalizace traťového úseku v délce přibližně 15,6 kilometru včetně modernizace železničních stanic Hoštejn a Zábřeh na Moravě. Podle Anny Novákové, mluvčí investorské Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), se náklady vyšplhají na zhruba 3,5 miliardy korun.
reklama
Stavba leží na trati mezi Přerovem a Českou Třebovou, která spojí I. a II. mezinárodní železniční koridor. Cílem stavebních prací je zlepšit parametry železniční trati, modernizovat stavební a technologické části a v neposlední řadě zvýšit nejvyšší dovolenou rychlost až na 160 km/hod.
Jak dále ČIA řekla Nováková, projekt přibližně ze 60 procent financuje příspěvek z evropského fondu ISPA ve výši 72,78 milionu eur (přibližně 2,4 miliardy korun). Stavba, s jejímž dokončením se počítá v roce 2007, zahrnuje mimo jiné rekonstrukce železničního spodku a svršku, pozemních staveb a nástupišť, železničních mostů či sdělovacího a zabezpečovacího zařízení v železničních stanicích Hoštejn a Zábřeh na Moravě.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk