https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zajemci-se-mohou-o-vikendu-seznamit-s-konceptem-udrzitelne-mody
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Zájemci se mohli o víkendu seznámit s konceptem udržitelné módy

4.9.2016 18:40 | PRAHA (ČTK)
Pomalá móda, podobně jako hnutí pomalého jídla (Slow Food), je silnou odezvou na takzvanou rychlou módu (Fast fashion) produkující trendové oblečení za nejnižší náklady bez ohledu na sociální a environmentální dopady
Pomalá móda, podobně jako hnutí pomalého jídla (Slow Food), je silnou odezvou na takzvanou rychlou módu (Fast fashion) produkující trendové oblečení za nejnižší náklady bez ohledu na sociální a environmentální dopady
Foto | Sean / Flickr.com
Fenoménu takzvané udržitelné módy se věnovala o víkendu část programu pražského týdne módy Mercedes Benz Prague Fashion Week. V Kafkově domě poblíž Staroměstského náměstí se v rámci akce Sustainable Fashion Day představilo 30 značek, které vyrábějí produkty šetrné k přírodě i ke společnosti. Uskutečnily se přednášky, diskuse a workshopy o efektivním šatníku nebo udržitelném navrhování oblečení. Zájemci se dozvěděli, jaký je rozdíl mezi rychlou a pomalou módou.
 

Pomalá móda, podobně jako hnutí pomalého jídla (Slow Food), je silnou odezvou na takzvanou rychlou módu (Fast fashion) produkující trendové oblečení za nejnižší náklady bez ohledu na sociální a environmentální dopady. Pomalá móda se soustřeďuje na navrhování a výrobu, přechází od kvantity ke kvalitě, snižuje tlak času. To umožňuje dodavatelům plánovat objednávky, předpovídat počty potřebných pracovníků a investovat v dlouhodobém horizontu. Oblečení vyjadřující trend pomalé módy je ušito, aby vydrželo a bylo imunní vůči trendům.

Kamila Boudová, odbornice v oblasti udržitelné módy a zakladatelka Sustainable Fashion Day, ve své přednášce ukázala realitu módního průmyslu a představila technologické, marketingové a obchodní řešení, která umožňují vyrábět oblečení udržitelněji.

Ti, kdo se zaměřují na udržitelnou módu, pracují nejen s termínem recyklace, který je obecně známý i z třídění odpadu, ale i upcyklace. Recyklace znamená, že jednou použitou věc lze použít znovu, třeba po úpravě; většinou se z ní však nestane nic kvalitnějšího. Upcyklace je ale přeměňování nepotřebných produktů v nové materiály či produkty lepší kvality. Upcyklaci se věnují designéři a módní návrháři a na programu dnešní akce je také třeba film s názvem Co se nenosí, který představí jednoho z nich. Estonská módní návrhářka v něm hledá pravdu o módním průmyslu, zavede diváky do dílen v Bangladéši i na jednání s nadnárodními giganty a předvede, jak se snaží minimalizovat textilní odpad.

V neděli vystoupila zakladatelka značky La Petite Mort Andrea Oviedová a zájemcům poradila, jak udržitelnou značku založit. V Paříži objevila koncept udržitelné módy a zjistila, že velká část organické bavlny se pěstuje u ní doma, v Peru. Dnes rozvíjí svou značku na evropském trhu i v Peru, kde získává materiál a zadává produkci do malých dílen.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist