Zelení: Dálnice D11 je potřebná, ale musí respektovat přírodu
Podle jeho slov bude rychlá výstavba dálnice D11 přínosem pro obyvatele dotčeným měst. "Z dopravního hlediska však stačí, když skončí v Jaroměři a dále bude dle usnesení vlády z roku 1999 pokračovat jako rychlostní silnice," domnívá se Beránek.
Jak dále uvedl, současné územní rozhodnutí pro první úsek pokračování dálnice z Poděbrad směrem na Hradec Králové je podle zelených neplatné. Z územního řízení byla totiž v roce 2001 vyloučena tři občanská sdružení. O dva roky později rozhodnutí soudu potvrdilo, že došlo k porušení zákona.
Po dlouholetých sporech s ekologickými aktivisty začala v úterý 20. ledna výstavba dalšího úseku dálnice D 11, která v budoucnu spojí Prahu s Hradcem Králové. Celý úsek mezi metropolí a sídlem Královéhradeckého kraje by měl být dokončen v roce 2006. Náklady na dálnici do Hradce se odhadují na 10 miliard korun.
reklama