https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zeleny-vyroba-quotpendolinquot-pokracuje-podle-harmonogramu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Zelený: Výroba "pendolin" pokračuje podle harmonogramu

24.10.2001 15:38 | PRAHA (ČIA)
Výroba sedmi rychlovlaků s naklápěcí skříní řady 680 pro České dráhy zatím běží podle předem stanoveného harmonogramu a první jednotka by měla vyjet na české koleji v roce 2003. ČIA to sdělil generální ředitel ČD Dalibor Zelený, který v uplynulých dnech navštívil společně s dalšími představiteli ČD výrobní závod Alstom Ferroviaria, kde jednotky vznikají. Podle Zeleného si delegace mohla prohlédnout hrubou stavbu tří vozových skříní nových jednotek.
 

Cena celého kontraktu je 4,37 miliardy korun a nové jednotky s naklápěcí skříní, nebo-li pendolina, budou určeny pro osobní dopravu na koridoru Berlín - Praha - Vídeň s rychlostí na území ČR až 160 km/h. Jejich maximální konstrukční rychlost však bude vyšší.

Vlaky shodné či podobné konstrukce jezdí v Itálii, Německu, Švýcarsku, Finsku, Španělsku a v řadě dalších zemí. Jejich hlavní výhodou je možnost projíždět oblouky vyšší rychlostí, než je tomu u klasických souprav, a to při zachování komfortu cestujících a bezpečnosti železničního provozu. Díky speciální technologii dokáží soupravy s naklápěcí skříní na původních tratích s velkým množstvím oblouků s malými poloměry zvýšit rychlost o 20 až 30 procent a zkrátit cestovní dobu o 15 až 20 procent oproti klasickému vlaku.

Vlak s naklápěcí skříní určený pro ČD sice vychází z osvědčené konstrukce používané v dalších zemích Evropy, ale zároveň přináší některé novinky. Především půjde o první vlak s naklápěcí skříní, který bude využívat tři rozdílné napájecí systémy. Vlak bude odpovídat požadavkům na interoperabilitu, proto bude vybaven například evropským komunikačním systémem GSM-R. Nový rychlostní vlak nabídne také vysoký komfort cestujícím.

Vlak bude plně klimatizovaný a vybavený audiovizuálním informačním systémem. Samozřejmostí budou prostory přístupné vozíčkářům a nabídka gastronomických služeb. Významný přínos vlaku spojený s modernizací I. koridoru je v podstatném zkrácení cestovních časů. Cesta z Prahy do Berlína se zkrátí na téměř tři hodiny, jízdy z Prahy do Brna bude trvat něco málo přes dvě hodiny a trasu mezi Prahou a Vídní pojede přibližně tři a půl hodiny.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist