Zelený: Výroba "pendolin" pokračuje podle harmonogramu
Cena celého kontraktu je 4,37 miliardy korun a nové jednotky s naklápěcí skříní, nebo-li pendolina, budou určeny pro osobní dopravu na koridoru Berlín - Praha - Vídeň s rychlostí na území ČR až 160 km/h. Jejich maximální konstrukční rychlost však bude vyšší.
Vlaky shodné či podobné konstrukce jezdí v Itálii, Německu, Švýcarsku, Finsku, Španělsku a v řadě dalších zemí. Jejich hlavní výhodou je možnost projíždět oblouky vyšší rychlostí, než je tomu u klasických souprav, a to při zachování komfortu cestujících a bezpečnosti železničního provozu. Díky speciální technologii dokáží soupravy s naklápěcí skříní na původních tratích s velkým množstvím oblouků s malými poloměry zvýšit rychlost o 20 až 30 procent a zkrátit cestovní dobu o 15 až 20 procent oproti klasickému vlaku.
Vlak s naklápěcí skříní určený pro ČD sice vychází z osvědčené konstrukce používané v dalších zemích Evropy, ale zároveň přináší některé novinky. Především půjde o první vlak s naklápěcí skříní, který bude využívat tři rozdílné napájecí systémy. Vlak bude odpovídat požadavkům na interoperabilitu, proto bude vybaven například evropským komunikačním systémem GSM-R. Nový rychlostní vlak nabídne také vysoký komfort cestujícím.
Vlak bude plně klimatizovaný a vybavený audiovizuálním informačním systémem. Samozřejmostí budou prostory přístupné vozíčkářům a nabídka gastronomických služeb. Významný přínos vlaku spojený s modernizací I. koridoru je v podstatném zkrácení cestovních časů. Cesta z Prahy do Berlína se zkrátí na téměř tři hodiny, jízdy z Prahy do Brna bude trvat něco málo přes dvě hodiny a trasu mezi Prahou a Vídní pojede přibližně tři a půl hodiny.
reklama