Železniční koridor roste v Ústeckém kraji podle harmonogramu
Jak Majer dále uvedl, do září letošního roku má být dokončen úsek Hrobce - Lovosice v délce 14 km. Technickou zajímavostí je nová stanice Hrobce, která má nová ostrovní nástupiště s mimoúrovňovým přístupem cestujících a bezbariérovým řešením.
Mimořádně náročné práce realizují nyní pracovníci Staveb silnic a železnic a subdodavatelských firem na sedmnáctikilometrovém úseku mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Náklady na jeho výstavbu mají činit necelé dvě miliardy korun. Na úseku je třeba rekonstruovat nebo nově postavit 37 mostů a podchodů a 14 nově vložených výhybek. Problémy způsobuje čištění a sanace skalních svahů u stanic Povrly - Roztoky a Mojžíř. Jedná se o skalní plochy o rozloze 42 tisíc metrů čtverečních, které musí sanovat specialisté - horolezci.
Na úseku se nově staví šest kilometrů opěrných a zárubních zdí a protihlukové zdi v celkové délce čtyř kilometrů. Rekonstrukcí prochází děčínský železniční uzel, včetně rekonstrukci nádražní budovy na děčínském hlavním nádraží.
reklama