https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zidek-nemecti-dopravni-experti-podporuji-vodni-dila-na-ceske-strane-labe
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Zídek: Něměčtí dopravní experti podporují vodní díla na české straně Labe

23.4.2002 12:18 | ROUDNICE NAD LABEM (ČIA)
Souhlas a podporu s výstavbou dvou vodních děl Malé Březno a Prostřední Žleb na dolním Labi vyjadřují němečtí dopravní experti. Uvedl to dnes pro ČIA Jindřich Zídek, ředitel závodu Dolní Labe, s. p., Povodí Labe se sídlem v Roudnici nad Labem na Litoměřicku.
 

Zídek se v minulých dnech zúčastnil v saských Drážďanech spolu ředitelkou odboru plavby a vodních cest ministerstva dopravy Magdalénou Konvičkovou jednání o zlepšení splavnosti Labe. "Němečtí odborníci soudí, že dva nízkoprahové jezy na české straně dolního Labe budou vhodným způsobem navazovat na opatření, která se v současnosti provádějí v Německu v souvislosti se zlepšením plavebních podmínek na úseku Labe mezi Magdeburkem a naší státní hranicí," řekl Zídek.

Podle jeho slov jsou práce na zlepšení splavnosti Labe v Německu dokončeny zhruba ze 60 procent a mají být završeny v roce 2006. Spočívají v prohrábkách dna řeky a v budování koncentračních hrází. "Zajistí provoz plavidel s ponorem do 140 cm od nás do Magdeburku 345 dnů v roce," upřesnil Zídek. Na české straně je vše zatím ve stádiu příprav. "Výstavba jezu Prostřední Žleb má začít v roce 2003 s tím, že zabezpečí plánovanou plavební hloubku lodím do přístavu Děčín v roce 2005. Výstavba druhého jezu u Malého Března na Ústecku má skončit do roku 2007 a vyřeší splavnost Labe až k poslednímu českému jezu v Ústí nad Labem - Střekově," řekl Zídek. Podle jeho slov má být německá veřejnost, novináři i politici informováni o problematice splavnosti Labe tento týden na velkém shromáždění v Drážďanech. Shromáždění se zúčastní i česká strana.

Nesouhlas s výstavbou jezů na dolním Labi vyjádřilo již dříve ministerstvo životního prostředí. Ministr Miloš Kužvart požaduje, aby bylo zachováno současné koryto řeky s vzácnými ekosystémy. Navrhuje, aby se přizpůsobily lodě řece a využila se nízkoponorná zadokolesová plavidla. S takovou myšlenkou přišli podle Zídka v minulosti i němečtí odborníci. Po zvážení všech okolností však byla zavržena jako technicky i ekonomicky nevyhovující. "Místo toho, aby ministerstvo životního prostředí podpořilo ekologicky i ekonomicky výhodnou lodní dopravu, povolilo výstavbu dálnice přes České Středohoří. Tím dalo najevo, že preferuje kamionovou přepravu zboží. Současně ne zcela objektivními informacemi poškozuje vodní dopravu," uzavřel Zídek.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist