Zprovoznění tratě z Aše do Selbu je ohroženo
"Pokud německá strana rozhodne, že na obchvatu vystaví někdy v budoucnu most, může se stát, že region se zprovoznění železnice nedočká," doplnil Blažek s tím, že na české straně už probíhají intenzivní přípravy na obnovení zhruba pětikilometrové trati. "Kvůli obnovení provozu na trati z Aše do Selbu byl vybudován v rámci silničního obchvatu Aše železniční most. Pokud nebude trať obnovena, je most k ničemu. Na obchvat přitom ze 75 procent přispěl fond Phare," vysvětlil Blažek.
Společnost Sudop Praha v současné době zpracovává studii o využitelnosti propojení Aš - Selb. Náklady na studii dosáhnou podle Blažka půl milionů korun, polovinu částky uhradí fond Phare, o zbývající část se rovným dílem podělí česká a německá strana. Studie má mimo jiné i přesně stanovit náklady na obnovení vlakového provozu mezi Aší a Selbem.
Ašská radnice oslovila v souvislosti s komplikacemi kolem zprovoznění trati letos v květnu evropského komisaře Güntera Verheugena, který přislíbil, že se projektem bude zabývat. Provoz na trati z Aše do Selbu byl z ekonomických důvodů ukončen v 90. letech.
reklama