Praha zlepší spojení zoo z Prahou 6, aby lidé nejezdili auty
"Je krásné, že máme tolik návštěvníků zoo, ale zároveň individuální automobilová doprava docela ničí život lidem v Troji. My bychom rádi, aby se více využívala hromadná doprava. Bylo by potřeba zvýšit počet míst, kudy se lidé do zoo dostanou, aniž by tam museli jezdit auty," uvedla radní.
Institut plánovaní a rozvoje by měl vypracovat studii proveditelnosti, která bude součástí projektové dokumentace. Výstavba linky zasahuje do dřívější zahrádkářské osady, zbytek ostrova by měl nadále sloužit rekreaci. Na ostrově by mělo být co nejvíce vegetace, komunikací severně od vodní linky by mělo být co nejméně. Střechu linky by měla pokrývat suchá step, což sníží náklady na údržbu.
Takzvaná nová vodní linka ÚČOV vzniká v záplavovém území, a stavba tak ovlivní při povodni výšku hladiny Vltavy. Praha proto musí společně s povodím změnit manipulační a provozní řád plavební komory mezi břehy Podbaby a Troje a vybudovat uzávěr horního plavebního kanálu Troja. Rada také přidělila zakázku na vypracování fyzikálního modelu pohybu vody v trojské kotlině.
Výstavba linky je první fází celkové modernizace čistírny, která by v konečném součtu měla stát přes deset miliard korun. V dalších etapách musí Praha vložit miliardy do stavby čerpací stanice, opravy staré vodní linky a technického řešení kalového hospodářství. ÚČOV byla na Císařském ostrově uvedena do provozu v roce 1966. V 80. a 90. letech byla rekonstruována, zejména byla navýšena její nedostačující kapacita.
reklama