https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/praha-zlepsi-spojeni-zoo-z-prahou-6-aby-lide-nejezdili-auty
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Praha zlepší spojení zoo z Prahou 6, aby lidé nejezdili auty

9.2.2016 15:00 | PRAHA (ČTK)
"Je krásné, že máme tolik návštěvníků zoo, ale zároveň individuální automobilová doprava docela ničí život lidem v Troji," uvedla radní
"Je krásné, že máme tolik návštěvníků zoo, ale zároveň individuální automobilová doprava docela ničí život lidem v Troji," uvedla radní
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Martin Smrček / Zoo Praha
Praha chce zlepšit propojení zoologické zahrady s Prahou 6, vzniknout by měla nová lávka přes Vltavu pro pěší. Magistrát chce dosáhnout toho, aby lidé pro cestu do zoo využívali spíš MHD než osobní auta, uvedla po jednání rady radní Jana Plamínková (STAN/Trojkoalice). Plán je součástí koncepce řešení Císařského ostrova po výstavbě nové vodní linky čistírny odpadních vod (ÚČOV).
 

"Je krásné, že máme tolik návštěvníků zoo, ale zároveň individuální automobilová doprava docela ničí život lidem v Troji. My bychom rádi, aby se více využívala hromadná doprava. Bylo by potřeba zvýšit počet míst, kudy se lidé do zoo dostanou, aniž by tam museli jezdit auty," uvedla radní.

Institut plánovaní a rozvoje by měl vypracovat studii proveditelnosti, která bude součástí projektové dokumentace. Výstavba linky zasahuje do dřívější zahrádkářské osady, zbytek ostrova by měl nadále sloužit rekreaci. Na ostrově by mělo být co nejvíce vegetace, komunikací severně od vodní linky by mělo být co nejméně. Střechu linky by měla pokrývat suchá step, což sníží náklady na údržbu.

Takzvaná nová vodní linka ÚČOV vzniká v záplavovém území, a stavba tak ovlivní při povodni výšku hladiny Vltavy. Praha proto musí společně s povodím změnit manipulační a provozní řád plavební komory mezi břehy Podbaby a Troje a vybudovat uzávěr horního plavebního kanálu Troja. Rada také přidělila zakázku na vypracování fyzikálního modelu pohybu vody v trojské kotlině.

Výstavba linky je první fází celkové modernizace čistírny, která by v konečném součtu měla stát přes deset miliard korun. V dalších etapách musí Praha vložit miliardy do stavby čerpací stanice, opravy staré vodní linky a technického řešení kalového hospodářství. ÚČOV byla na Císařském ostrově uvedena do provozu v roce 1966. V 80. a 90. letech byla rekonstruována, zejména byla navýšena její nedostačující kapacita.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist