V Bohumíně zahájili výstavbu železničního terminálu
Část peněz se investuje v sousedním Polsku, kde se postaví 120 až 140 km dlouhá širokorozchodná železniční trať z Katovic na hranice s Českou republikou. Konsorcium bude investovat také do subterminálu v oblasti Malého Polska ve Slavkově. Polsko tak získá investici ve výši 200 milionů dolarů.
Stavět se bude ve dvou fází. První fáze zahrnuje rampu se dvěma portálovými jeřáby, z nichž každý má kapacitu 30 kontejnerů za hodinu, tedy celkem 500 kontejnerů denně. Celý terminál by měl být dokončen v listopadu 2002 a jeho provoz pak zahájen 2. ledna 2003.
Díky terminálu a zakončení širokorozchodné železnice "hlouběji" v Evropě bude nákladní železniční doprava levnější a rychlejší. Každý rok je totiž loděmi mezi Dálným východem a západní Evropou přepraveno kolem deseti milionů kontejnerů. Cesta z Hamburku do Šanghaje trvá po moři zhruba 28 dnů. Po železnice lze již dnes přepravit náklad z Dálného východu do Evropy za pouhých 15 dní.
reklama