https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/videnane-davaji-pred-autem-prednost-verejne-doprave-nebo-chuzi-ukazuje-pruzkum
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Vídeňané dávají před autem přednost veřejné dopravě nebo chůzi, ukazuje průzkum

4.3.2018 01:23 | PRAHA (Ekolist.cz)
MHD (na obrázku), pěší a cyklistická doprava ve Vídni v roce 2017 představovaly 73 % všech cest. Do roku 2025 chce město dosáhnout podílu 80 %. Při plánování proto městští experti mimo jiné dbají na to, aby pobyt ve veřejném prostoru byl pro obyvatele atraktivní a aby Vídeňané měli při chůzi dostatek komfortu a prostoru.
MHD (na obrázku), pěší a cyklistická doprava ve Vídni v roce 2017 představovaly 73 % všech cest. Do roku 2025 chce město dosáhnout podílu 80 %. Při plánování proto městští experti mimo jiné dbají na to, aby pobyt ve veřejném prostoru byl pro obyvatele atraktivní a aby Vídeňané měli při chůzi dostatek komfortu a prostoru.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Manfred Helmer
Když obyvatelé Vídně někam vyrazí, ve třech ze čtyř případů využijí MHD, kolo nebo jdou pěšky. A jak ukazují aktuální statistiky z roku 2017, častěji zvolí chůzi, než aby usedali za volant automobilu. MHD, pěší a cyklistická doprava v roce 2017 ve Vídni představovaly 73 % všech cest. Informuje o tom Zahraniční kancelář města Vídně v Praze.
 

Vídeňský dopravní podnik vydal před pár dny přehled osobní dopravy v rakouské metropoli za rok 2017. Přímo na vídeňskou veřejnou dopravu vychází v rámci tzv. "modal splitu" 38 %. Metro, tramvaje a autobusy Wiener Linien přepravily za uplynulý rok 961,7 milionů pasažérů, nejvíce v historii. S tím vzrostl i počet držitelů celoroční předplatné jízdenky. Těch nyní po Vídni jezdí 778 tisíc, tedy více, než kolik je v rakouské metropoli registrovaných osobních vozů.

Více chodců než řidičů

V porovnání s předchozím rokem vzrostl o 1 % podíl pěších cest, a to na 28 %. Zajímavější však je, že díky tomu v roce 2017 lidé ve Vídni absolvovali více pěších cest než jízd automobilem. Automobilová doprava vloni vydala na 27 % všech cest a její podíl dlouhodobě klesá. Cesta například na zastávku nebo parkoviště se přitom do statistik chůze nezapočítává. Cyklistická doprava se na loňském "modal splitu" podílela stabilními sedmi procenty, podobně jako v předcházejících letech.

80 % trvale udržitelných cest do roku 2020

MHD, pěší a cyklistická doprava tak v roce 2017 ve Vídni představovaly 73 % všech cest. Do roku 2025 chce město dosáhnout podílu 80 %. Při plánování proto městští experti mimo jiné dbají na to, aby pobyt ve veřejném prostoru byl pro obyvatele atraktivní a aby Vídeňané měli při chůzi dostatek komfortu a prostoru. Pro cyklisty město chystá další zahuštění a zlepšení infrastruktury, například novou signalizaci či další stojany na frekventovaných stanicích MHD. A přímo do MHD letos Vídeň investuje 407 milionů euro. Část z nich poputuje na prodloužení 83 km dlouhé sítě metra a v ulicích se začnou objevovat nové nízkopodlažní tramvaje i ekologické autobusy.

Vídeňský "modal split" 2017

"Modal split" (z angličtiny, doslovně volba dopravního prostředku) označuje poměr využívání jednotlivých druhů dopravy v určité oblasti (město, kraj, stát) a čase. Vídeňský "modal split" zní takto: MHD 38 % / Chůze 28 % / Automobil 27 % / Cyklo 7 %. Více informací naleznete zde.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Blanka Štiková

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist