https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/bild-vw-vedel-o-nadmerne-spotrebe-drive-nez-to-priznal
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Bild: VW věděl o nadměrné spotřebě dříve, než to přiznal

29.11.2015 18:30 | FRANKFURT NAD MOHANEM (ČTK)
Bild uvádí. že tehdejší šéf Volkswagenu Martin Winterkorn se na jaře po informacích o nadměrné spotřebě rozhodl stáhnout z trhu model Polo TDI BlueMotion, u nějž spotřeba překračovala o 18 procent udávanou hodnotu
Bild uvádí. že tehdejší šéf Volkswagenu Martin Winterkorn se na jaře po informacích o nadměrné spotřebě rozhodl stáhnout z trhu model Polo TDI BlueMotion, u nějž spotřeba překračovala o 18 procent udávanou hodnotu
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Vedení německé automobilky Volkswagen vědělo o nesrovnalostech mezi deklarovanou a skutečnou spotřebou u některých vozů o rok dříve, než to firma na počátku listopadu zveřejnila. Napsal to německý nedělník Bild am Sonntag bez udání konkrétnějších zdrojů. Mluvčí Volkswagenu zprávu popřel a potvrdil dosavadní verzi.
 

Koncern začátkem listopadu přiznal, že zhruba 800 000 jeho vozů vypouští více emisí oxidu uhličitého, než oficiálně udává, takže má i vyšší spotřebu. Volkswagen přitom uvedl, že na to přišel až v souvislosti s vyšetřováním skandálu s manipulacemi emisí oxidů dusíku u naftových vozů, který vypukl v září.

Bild uvádí. že tehdejší šéf Volkswagenu Martin Winterkorn se na jaře po informacích o nadměrné spotřebě rozhodl stáhnout z trhu model Polo TDI BlueMotion, u nějž spotřeba překračovala o 18 procent udávanou hodnotu. List však podle agentury Reuters necitoval své zdroje odděleně.

Volkswagen jako důvod stažení vozu Polo TDI BlueMotion uváděl slabý prodej. Mluvčí firmy toto vysvětlení potvrdil: "Prodej BlueMotion TDI Polo byl na všech trzích zastaven kvůli nízké poptávce. V současnosti testujeme všechny modely vyrobené od roku 2012 s ohledem na odchylky v emisích CO2 od udávaných hodnot," řekl mluvčí.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.



reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist