https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/brno-s-dopravnim-podnikem-nechaly-ozelenit-nektere-tramvajove-pasy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Brno s dopravním podnikem nechaly ozelenit některé tramvajové pásy

29.11.2024 20:30 | BRNO (ČTK)
Zelené pásy pomáhají tlumit hluk z dopravy a také vizuálně činí ulice hezčí. Ilustrační foto
Zelené pásy pomáhají tlumit hluk z dopravy a také vizuálně činí ulice hezčí. Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | packshot / Depositphotos
Brno společně s dopravním podnikem nechaly či nechají zatravnit další tramvajové tratě, které vedou mimo silnici. Zelené pásy pomáhají tlumit hluk z dopravy a také vizuálně činí ulice hezčí. Město vyčlenilo šest milionů korun, aby takové pásy mohly vzniknout, uvedl mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek. Celkem dopravní podnik zaplatil za ozelenění přes sedm milionů.
 
Nové pásy tak vznikly či vznikají ve Veletržní ulici, ve Vídeňské ulici mezi zastávkami Celní a Ústřední hřbitov a v Purkyňově ulici před smyčkou Technologický park. Někde jsou vysazené suchomilné rostliny, které nepotřebují zálivku, a trvalky. Sukulenty však okolí neochlazují, protože průduchy mají přes den zavřené a otevírají je až v noci. Jejich povrchová teplota není výrazně nižší než u betonového povrchu, vyplývá z dřívějších měření vědců, kteří se zaměřovali na hodnocení různých typů střech. Zelené plochy se zálivkou dokážou okolí částečně ochladit, jsou však náročné na údržbu.

Na Palackého třídě nahradil dopravní podnik betonové panely mezi zastávkami Tylova a Hudcova pásy z umělé trávy, což je v Brně poprvé. Podnik chce ověřit použitelnost i možnost zatížení tohoto materiálu. Tyto typy zeleného pásu by se daly využít na místech, kde se dá očekávat, že po tramvajovém pásu budou projíždět například vozy integrovaného záchranného systému či náhradní dopravy za tramvaj, řekl generální ředitel podniku Miloš Havránek.

První zelené pásy se v Brně v minulosti objevily na Nových sadech, tomuto čtyřkolejnému úseku se mezi tramvajáky přezdívá wimbledon. Poměrně nedávno získal travnatý povrch navazující úsek po Nových sadech k hale Rondo.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist