Dokončení dálnice D8 se znovu opozdí
Podle jeho slov by proto česká delegace měla příští týden jednat v Německu o prodloužení termínu propojení. "Jsem přesvědčen, že se dohodneme na posunutí termínu na rok 2006," uvedl dále Kubínek. Spolkový ministr dopravy, stavebnictví a bytové výstavby Manfred Stolpe letos v dubnu svému českému resortnímu kolegovi řekl, že propojení dálnic považuje Německo za jednu ze svých dopravních priorit.
SRN má se svými sousedy celkem 28 přechodů napojených na obou stranách dálnicí, s ČR však zatím ani jediný. První vlaštovkou má bát právě hraniční přechod Krásný Les, kde se německá dálnice od Drážďan napojí na českou z Prahy. Zatímco dálnice A17 bude měřit 45 kilometrů, dálnice D8 více než dvakrát tolik, 92 kilometrů.
Podle Ředitelství silnic a dálnic vázne výstavba D8 na tom, že se ke každému rozhodnutí o této stavbě odvolává ekologické sdružení Děti Země. Územní řízení se pak musí opakovat, což přináší velké zdržení. Gordickým uzlem této dálnice je především 16,4 kilometru dlouhá trasa mezi Lovosicemi a Řehlovicemi, která vede Chráněnou krajinnou oblastí České středohoří. Předchozí ministr životního prostředí Miloš Kužvart pro tento úsek udělil výjimku, v poslední době se však objevují snahy ji zrušit.
reklama