Film Wildlife Guards – Strážci přírody se stal nejlepším cestopisným filmem roku
Do Indonésie lákají filmové štáby pohádkové scenérie, které evokují ráj na zemi. Čtvrtý nejlidnatější stát světa má ale i svou temnou stránku. Kromě hromady plastů nebo vypalování tropických pralesů to je pytlačení kriticky ohrožených karet pravých, jež od vyhynutí dělí pouhých 8 až 15 tisíc hnízdících samic.
A právě tuhle alarmující skutečnost zachycují Tomáš Ouhel a Michal Gálik ve svém dvoudílném dokumentu Wildlife Guards – Strážci přírody, který natočili pro internetovou televizi Mall.tv. Dvojice česko-slovenských tvůrců přitom nezůstává s kamerou druhové zkáze pouze pasivně přihlížet, ale sama se vydává po stopách pašeráků a zasazuje o nulovou toleranci nelegálního obchodu s želvími vejci a želvovinou.
„Byl jsem přesvědčený, že dokument nedokončíme, protože jakkoli se může zdát, že vše bylo zorganizované, plánované a hrálo v náš prospěch, vůbec to tak nebylo. Byly to dva měsíce tvrdé dřiny, během kterých jsme byli prakticky nepřetržitě vystaveni enormnímu stresu a vyčerpání," říká režisér a kameraman Michal Gálik, který má spolu s producentem Martinem Panulinem na svědomí výslednou podobu snímku. "S pomocí místních se nám podařilo zadržet loď pašující 1209 vajíček karet obrovských i zabavit suvenýry z 300 mořských želv.“
„Jsem rád, že můžeme ukázat, že k tomu, aby dva obyčejní kluci udělali něco pro svět, stačí jenom chtít a nemít strach. Ocenění, kterého se nám od poroty Mezinárodního festivalu outdoorových filmů dostalo, si velice vážíme. Pevně věříme, že bude motivací pro další tvůrce točit o tom, co by nemělo být přehlíženo, a náš dokument inspirací pro diváky, že pomáhat může každý,“ dodává Tomáš Ouhel, koordinátor ekologických projektů.
Cenu za oba tvůrce převzal Martina Krušina, šéfdramaturg internetové televize Mall.tv. Na té jsou kromě vítězného dokumentu Wildlife Guards – Strážci přírody zdarma k vidění také série Zde jsou sloni Arthura F. Sniegona, zařazeného v roce 2016 magazínem Forbes mezi 30 nejtalentovanějších Čechů pod 30 let.
reklama