https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/podel-chystaneho-useku-511-prazskeho-okruhu-budou-pasy-zelene
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Podél chystaného úseku 511 Pražského okruhu budou pásy zeleně

23.5.2018 00:10 | PRAHA (ČTK)
Pražský magistrát nechá podél plánovaného úseku Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D11 vybudovat zalesněné pruhy, které zmírní hluk pro okolní obyvatele. Účelem opatření je lepší začlenění silnice do krajiny. Pásy mají rovněž přispět ke snazší přístupnosti a prostupnosti prostoru pro pěší a cyklisty a ke zlepšení situace ohledně hluku a zplodin. Zalesněné zelené pásy by měly být široké od 50 do 350 metrů. Celkově mají zabírat plochu o rozloze 320 hektarů. / Ilustrační foto
Pražský magistrát nechá podél plánovaného úseku Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D11 vybudovat zalesněné pruhy, které zmírní hluk pro okolní obyvatele. Účelem opatření je lepší začlenění silnice do krajiny. Pásy mají rovněž přispět ke snazší přístupnosti a prostupnosti prostoru pro pěší a cyklisty a ke zlepšení situace ohledně hluku a zplodin. Zalesněné zelené pásy by měly být široké od 50 do 350 metrů. Celkově mají zabírat plochu o rozloze 320 hektarů. / Ilustrační foto
Foto | czechian / Flickr
Pražský magistrát nechá podél plánovaného úseku Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D11 vybudovat zalesněné pruhy, které zmírní hluk pro okolní obyvatele. Záměr včera schválili pražští radní. Investorem vysazování zeleně by mělo být hlavní město. Okruh staví prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) stát. Kdy stavba začne, zatím není jasné.
 

Účelem opatření je lepší začlenění silnice do krajiny. Pásy mají rovněž přispět ke snazší přístupnosti a prostupnosti prostoru pro pěší a cyklisty a ke zlepšení situace ohledně hluku a zplodin. Zalesněné zelené pásy by měly být široké od 50 do 350 metrů. Celkově mají zabírat plochu o rozloze 320 hektarů.

Dostavbou Pražského okruhu se zabývá pracovní skupina složená mimo jiné ze zástupců města a ŘSD. Stát v minulosti vyřadil dostavbu 511 ze seznamu prioritních staveb, takže musela znovu projít řízením EIA, které posuzuje vliv stavby na životní prostředí. Kladný posudek stavba získala koncem loňského roku.

Chybějící okruh způsobuje komplikace obyvatelům Prahy, například Jižního Města nebo Spořilova, kudy kamiony objíždějí nevybudovaný úsek okruhu. Plánovaný úsek 511 měří přes 12 kilometrů a jsou na něm plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby, která propojí obě dálnice, jsou rovněž dva tunely. Celý Pražský okruh měří asi 80 kilometrů, nyní je v provozu zhruba polovina.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist