https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/prvni-skody-pujdou-kvuli-emisnimu-skandalu-do-servisu-od-brezna
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

První Škody půjdou kvůli emisnímu skandálu do servisů od března

3.12.2015 18:37 | PRAHA (ČTK)
Úpravy koncernových dieselů ve vozech Škoda kvůli emisnímu skandálu začnou pro vozy s motorem o objemu 2,0 litru pravděpodobně od března, pro objem 1,6 litru a 1,2 litru od června respektive od září příštího roku. Vyplývá to z neoficiálních informací ministerstva dopravy. Harmonogram servisních akcí podle mluvčího Škody Jozefa Baláže ještě nebyl oficiálně oznámený, a proto jej nechtěl komentovat. Ministr dopravy Dan Ťok dnes navštívil vývojové centrum Škody Auto v Mladé Boleslavi. Po návštěvě jeho mluvčí Jakub Stadler uvedl, že povinnost servisních akcí bude ministr řešit ve Velké Británii v polovině prosince.
 

Zářijová aféra s obcházením homologačního měření emisí u některých dieselových motorů v koncernu Volkswagen se dotkla 1,2 milionu vozů Škoda, z toho 106.000 jich jezdí v Česku. Řídící jednotka vozu s motorem EA 189 plnícím Euro 5 je schopná rozpoznat homologační měření emisí a přejít do ekologického režimu. V současnosti již Škoda tyto vozy v Evropě nevyrábí.

"Ministr dopravy Dan Ťok si během dnešního dopoledne prohlédl pracoviště vývoje motorů, emisní laboratoř a výrobní provozy společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi. V rámci návštěvy mu bylo rovněž představené připravované technické řešení úpravy motorů EA189 ve vozech Škoda," uvedl Baláž.

Podle Ťoka by servisní akce neměly majitele dotčených aut zatěžovat. "Otázku povinnosti kontrol budu řešit v polovině prosince v Británii u homologační autority VCA, která povoluje provoz Škodovek pro Evropu. Budeme respektovat jednotný evropský postup, nicméně trvám na tom, že servisní akce nemají majitele dotčených aut zatěžovat," uvedl Ťok.

VCA je nezávislá certifikační agentura Velké Británie, která dlouhodobě zajišťuje homologaci vozů Škoda do provozu. Ministr bude u VCA zjišťovat, zda je dotčené vozidlo i bez servisního zásahu způsobilé k provozu.

U naftových dvoulitrů, kterých Škoda prodala nejvíc, bude stačit nahrání nové verze softwaru řídící jednotky. U další části s motorem 1,6 bude úprava, vedle přehrání softwaru, spočívat v menším technickém zásahu, kterým má být korekce měřiče množství nasávaného vzduchu. V případě motoru 1,2 koncern VW technické řešení teprve vyvíjí. Nahrání softwaru podle Stadlera trvá sedm minut, korekce měřiče je hotová za 2,5 minuty.


reklama

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist