https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/skandal-s-emisemi-co2-bude-pry-volkswagen-zamestnavat-i-dalsi-rok
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Skandál s emisemi CO2 bude prý Volkswagen zaměstnávat i další rok

5.12.2015 10:12 | WOLFSBURG (ČTK)
V listopadu, kdy se skandál ve Spojených státech rozšířil na vozy se silnějšími naftovými motory, klesl odbyt aut značky Volkswagen v USA o čtvrtinu, především kvůli zastavení prodeje naftových aut, která umožňují manipulovat s měřením emisí
V listopadu, kdy se skandál ve Spojených státech rozšířil na vozy se silnějšími naftovými motory, klesl odbyt aut značky Volkswagen v USA o čtvrtinu, především kvůli zastavení prodeje naftových aut, která umožňují manipulovat s měřením emisí
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Skandál kolem nepravdivého vykazování emisí oxidu uhličitého v naftových autech Volkswagenu bude německý automobilový koncern zaměstnávat pravděpodobně ještě déle než rok. V rozhovoru s německým týdeníkem Stern to naznačil generální ředitel koncernu Matthias Müller. Kompenzace zákazníků a právní spory se podle něj zřejmě potáhnou roky.
 

Koncern začátkem listopadu přiznal, že zhruba 800 000 jeho vozů vypouští více emisí oxidu uhličitého, než oficiálně udává, takže má i vyšší spotřebu. Firma na to prý přišla až v souvislosti s vyšetřováním skandálu s manipulacemi emisí oxidů dusíku u naftových vozů, který vypukl v září.

"Doufám, že do konce příštího roku to bude z velké míry za námi," prohlásil Müller v rozhovoru. Největší evropská automobilka nyní pracuje na restrukturalizaci podniku, za kterou stojí Müller. V polovině příštího roku bude podle šéfa koncernu připravena dlouhodobá strategie do roku 2025.

"Rovněž je možné předpokládat, že počátkem roku 2017 se budeme již všichni ubírat správným směrem," uvedl také. "Pak se dostaví první úspěchy."

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

V listopadu, kdy se skandál ve Spojených státech rozšířil na vozy se silnějšími naftovými motory, klesl odbyt aut značky Volkswagen v USA o čtvrtinu, především kvůli zastavení prodeje naftových aut, která umožňují manipulovat s měřením emisí.

Skandál donutil k odchodu generálního ředitele Martina Winterkorna, jehož ve funkci v září vystřídal Müller. Ten v říjnu ještě před rozšířením emisního skandálu prohlásil, že Volkswagen by se z aféry s emisemi mohl zotavit do dvou až tří let.


reklama

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist