https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/aaa-auto-chysta-prodej-ojetin-v-zapadni-evrope
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

AAA Auto chystá prodej ojetin v západní Evropě

12.2.2021 01:28 | PRAHA (ČTK)
AAA Auto loni v ČR, Polsku, Maďarsku a na Slovensku prodala 70 000 aut, což znamená meziroční pokles o 19 procent. Z toho 11 000 vozů společnost prodala on-line. Ilustrační foto
AAA Auto loni v ČR, Polsku, Maďarsku a na Slovensku prodala 70 000 aut, což znamená meziroční pokles o 19 procent. Z toho 11 000 vozů společnost prodala on-line. Ilustrační foto
Licence | Volné dílo (public domain)
Zdroj | pxfuel
Největší tuzemská skupina autobazarů AAA Auto se chystá rozšířit své prodejní aktivity do zemí západní Evropy, kde dosud nikdy nepůsobila. Informace chce zveřejnit během několika týdnů, uvedla generální ředitelka Karolína Topolová.
 

"Určitě chceme využít on-line prostředí, ale i fakt, že nejsme jen přeprodejce vozů, ale že jsme jejich vlastníkem," doplnila Topolová bez dalších podrobností.

AAA Auto loni v ČR, Polsku, Maďarsku a na Slovensku prodala 70 000 aut, což znamená meziroční pokles o 19 procent. Z toho 11 000 vozů společnost prodala on-line.

"Letos, pokud to pandemická situace dovolí, se chceme vrátit minimálně na čísla z roku 2019, kdy jsme zobchodovali téměř 90 000 vozů. K většímu zájmu o ojeté vozy povede zhoršující se ekonomická situace, trend dovolených v Česku i preference osobních vozů před hromadnou dopravou," doplnila Topolová. Dodala, že letos očekává pokračující růst cen ojetin. Ty se již v druhé polovině roku zvýšily v některých segmentech o deset až 15 procent.

Řádově tisíce aut chce letos AAA Auto prodat opět on-line. Prodej přes internet zajišťuje inovační laboratoř AuresLab. "Úspěšnost on-line prodeje je nyní asi 95 procent. Lidé, kteří si chtějí auto pořídit on-line jsou již většinou k nákupu rozhodnuti. Vědí, že při nákupu neriskují nic navíc oproti osobnímu jednání, navíc mají dle zákona možnost do dvou týdnů vůz vrátit," uvedl výkonný ředitel AuresLabu Stanislav Gálik.

Nejprodávanějším vozem v e-shopu AAA Auto byla Škoda Octavia s benzínovým motorem. V České republice s karoserií combi, na Slovensku je nejoblíbenější hatchback.

Skupinu AAA Auto vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. AAA provozuje více než čtyři desítky výkupních a prodejních poboček v ČR, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Zaměstnává zhruba 2400 lidí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Václav Hellebrand

Václav Hellebrand

12.2.2021 06:53
Dobrý obchodní tah. I v té "bohaté" západní Evropě bude dost lidí, kteří nemají na to si koupit elektromobil a nebo nové auto ( navíc podle mě se max do 5 let ceny těchto aut vyrovnají, tedy budou drahé a ne úplně dostupné pro každého)
Odpovědět
VN

Vilém N

12.2.2021 07:25 Reaguje na Václav Hellebrand
Nejde jen o to "nemají". Celý život jezdím v jednom typu auta od stejného výrobce. Druhá generace byla výrazně lepší, než první. Kvalitativně, spotřebou, výbavou. Před třemi lety jsem si koupil poslední generaci téhož vozu, protože náznaky počínající koroze na předchozím 12 let starém voze již byly varující. Byť ostatní technika sloužila 240tisíc km bez chybičky (atmosférický benzín 1,6l, to říká vše). Jediný větší náklad byla výměna rozbodů, spojky a přetěsnění převodovky po 120tis km a pak rozvody při 220tis km)
Po třech letech používání moderního auta lituji, že jsem nevzal polovinu nákladů na jeho pořízení a neudělal generálku na tom starém.
Z nových aut je špatně vidět (tlusté sloupky, malé skleněné plochy). Je v nich méně místa (všechno se nafouklo kvůli bezpečnosti). Mají zvláštní projev výkonu (spotřeba). A jsou mechanicky na horší úrovni (kompromis udržení rozumné ceny vzhledem k asistenčním prvkům a nákladům na snížení spotřeby). Mechanicky myslím to, že po necelých 60tis km cítím vůli ve spojce, brzdové kotouče jsou obroušené o 2mm, zavěšení přední nápravy už klepe. Nechci vědět, co se děje v motoru/turbu.
Za mě ne, že "nemají". Podle mě, spousta lidí "nechce" nové auto stejně, jako nechce elektromobil.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist