Antireklama na lov tuleních mláďat je pro Kanadu příliš silná káva
„Tyto scény musí být odstraněny,“ napsala Jessica Bassermannová z kanadské Rady pro reklamu (The Television Bureau of Canada). Dan Mathew z PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) s editací videa nesouhlasí, protože by tím ztratilo sílu. „Pravda musí být ukázána. Pokud je kanadská vláda hrdá na lov tuleňů a hájí jej, pak je potřeba ukázat lidem, co to obnáší,“ říká Mathew.
Kanadská Rada pro reklamu jen velmi zřídka zakáže vysílání nějaké reklamy. Bassermannová však dala jasně najevo, že bez editace se reklama do vysílání nedostane. „S těmito scénami nemůžeme video schválit,“ říká.
PETA oslovila kanadskou televizi CTV Edmonton, ta ale odmítla vysílat nesestříhanou verzi. PETA hodlá v Kanadě reklamní klip šířit prostřednictvím svých webových stránek, což jim Rada pro reklamu nemůže zakázat.
PETA kritizuje nejen krutý způsob získávání tuleních kožešin, ale také to, že aktuálně je kanadskou vládou dotovaný lov tuleňů vyhazováním peněz daňových poplatníků. Loni totiž Rusko, hlavní trh s kožišinami, zakázalo dovoz výrobků z kanadských tuleňů. Kanada tak nemá pro kožešiny odbyt.
Tisková mluvčí ministerstva rybářství Erin Filliterová říká, že lov tuleňů je důležitý zdroj pracovních míst, který na půl roku zaměstná kolem šesti tisíc lidí z odlehlých pobřežních regionů, kde není mnoho jiných příležitostí k obživě.
„Lov tuleňů je provozován humánně a ohleduplně a podporuje se co nejvyšší míra využití zabitého zvířete,“ říká.
reklama