Automobilky dostanou více času na splnění emisních cílů, shodly se státy EU
Cílem návrhu je podpořit evropský automobilový průmysl, který pociťuje dopad rychlých technologických změn a rostoucí konkurence. Automobilový průmysl zaměstnává zhruba 13 milionů lidí a vytváří 14 procent hrubého domácího produktu (HDP) v Evropské unii.
Návrh je součástí akčního plánu Komise pro evropský automobilový průmysl, který byl oznámen 5. března 2025. Navazuje na strategický dialog o budoucnosti automobilového průmyslu, který zahájila předsedkyně EK Ursula von der Leyenová na konci ledna a který zahrnoval otevřenou veřejnou konzultaci a diskuse s průmyslem a zúčastněnými stranami s cílem řešit nejnaléhavější výzvy, kterým toto odvětví čelí.
"Evropská komise navrhla cílenou změnu nařízení, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy CO2 pro nová auta a dodávky," uvedla unijní exekutiva na začátku dubna. Nová flexibilita znamená zprůměrování emisních cílů za tříleté období let 2025, 2026 a 2027. "Tento přístup umožňuje výrobcům vyrovnat jakékoli nadměrné roční emise překonáním cíle ve zbývajících letech. Tato dodatečná flexibilita pomůže chránit kapacitu průmyslu investovat do čistého přechodu při zachování cíle pro rok 2025 a udržení průmyslu na cestě k dalšímu kolu snižování emisí," dodala tehdy komise.
reklama

Česko v Bruselu opět prosazovalo zrušení zákazu spalovacích motorů v EU od 2035
Handelsblatt: Brusel se chystá prolomit zákaz prodeje aut se spalovacími motory
Ředitelství silnic pokračuje v přípravě přeložky I/9 na Českolipsku, doplní podmínky ekologů