Babiš: Cíle pro elektromobilitu musí být takové, ať nepoškodí český průmysl
"Opakovaně říkáme, že ty cíle musí být takové, aby nepoškodily náš průmysl, aby nepoškodily automobilový průmysl, že to musíme dělat s rozumem, a ne s nějakou ideologií," řekl premiér. Uvedl, že podle prvních zpráv, které má, si myslí, že cíl EK je extrémně ambiciózní. Dodal, že protože návrh nezná do detailů, není ještě schopen dát k němu zásadní stanovisko.
Babiš bude v pátek jednat s místopředsedou EK Fransem Timmermansem. O plánu EK bude diskutovat s vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu Karlem Havlíčkem, s ministrem životního prostředí Richardem Brabcem i dalšími ministry. "Zaujmeme samozřejmě k tomu stanovisko a podle toho i vláda bude schvalovat mandát všech ministrů na rady, kde se o tom bude jednat," řekl Babiš.
Komise mimo jiné navrhuje, aby nové vozy v EU od roku 2035 nemohly produkovat žádné emise oxidu uhličitého, což zásadně prodraží a prakticky znemožní jejich výrobu. Brusel rovněž navrhuje zásadní rozšíření systému emisních povolenek, jejichž prostřednictvím by se mělo nově platit i za znečišťování ovzduší v důsledku silniční či lodní dopravy a vytápění budov. Průmyslové podniky či aerolinky by měly přijít o bezplatné povolenky.
Unijní exekutiva plánuje také zavést takzvané uhlíkové clo, které by měly platit podniky vyvážející do EU neekologicky vyráběné produkty jako ocel, hliník, cement, hnojiva či elektřinu. Podle zástupců českých odborových asociací a svazů budou důsledky návrhů pro ČR značné a vláda by měla analyzovat, jaké náklady přinesou a jak je financovat.
reklama
Online diskuse
Všechny komentáře (18)
Roman Sofín
15.7.2021 15:18smějící se bestie
15.7.2021 20:03Václav Kain
15.7.2021 22:20Břetislav Machaček
16.7.2021 08:29 Reaguje na Václav Kainelektrocentrál. Tak nějak se i třídí a tříděný odpad se pak
vozí odděleně na skládky, kde se zase smísí. Důležité je splnit
i nesmyslný závazek a jinými nesmysly vyřešit i ty problémy.
Tak nějak se plnily závazky za socíku a bylo to všem moudrým
lidem už kdysi k smíchu. Elektromobily jezdí ve dne a měly
ba se nabíjet v noci, kdy slunce nesvítí a to bude třeba ještě
za chladných dnů a nocí elektřina na topení i v těch autech
a hlavně v obydlích. Být tu JE, tak ve dne zásobuje průmysl
a v noci nabíječky a akumulační vytápění baráků. Bohužel v
EU se rozmohl mozkožrout a tak z dutých hlav nic moudrého
nevzejde. Mimochodem v Británii se vyrábí místo aut ubohé
nekonkurenční křápy a tak je moudré jejich výrobu ukončit
co nejdřív a ještě to prezentovat jako ekologický počin.
Jarka O.
16.7.2021 09:24 Reaguje na Václav KainP. Machacek: anglicka auta jsou asi nic moc ani se v nich nevyznam, az na Bentley, to by se mi libilo :).
Zbyněk Šeděnka
16.7.2021 09:29 Reaguje na Jarka O.Jarka O.
16.7.2021 09:43 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaBřetislav Machaček
17.7.2021 10:59 Reaguje na Jarka O.lidí si tam raději kupuje cizí auta. Závoďáky
nejsou auta pro denní potřebu a navíc se na
jejich konstrukci podílí mezinárodní týmy
odborníků. Pamatuji dobu, kdy Británie byla
odběratelem socíkových Škodovek a to už bylo
co říci, že dávali přednost nějaké 120 před
tím jejich Cooperem, který je nákupní taškou
s motorem. Británie není opravdu špičkou ve
výrobě automobilů a proto ji to nebude bolet
tak, jako Němce, Francouze, nás a Slováky, kde
je automobilový průmysl tahounem ekonomiky.
Před tou závislostí na tomto tahounu jsem už
kdysi varoval a nejen já, protože v době krize
je to jedno z prvých postižených odvětví. Nás
dostatečně nepoučil Dietroit s jeho vylidněnými
ulicemi a nadšeně jsme chňapli po stejném riziku.
Nyní v hlavách politiků haraší obava, co s těmi
montovnami, lidmi, kteří mohou přijít o práci
a hlavně propadem daní při ukončení výroby. Cena
elektromobilů sníží celkovou poptávku po nových
vozidlech a nastane zlatý věk klasických ojetin.
Pouze jejich zákaz přinutí lidi kupovat ty "EKO"
vozítka, která ani tak moc eko nejsou.
Zbyněk Šeděnka
16.7.2021 09:25Jaroslav Studnička
16.7.2021 09:28 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaZbyněk Šeděnka
16.7.2021 10:43 Reaguje na Jaroslav StudničkaJaroslav Studnička
16.7.2021 10:46 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaPokud státy přijdou o příjem ze spotřební daně z paliv, budou si to muset vybrat jinde.
Jarka O.
16.7.2021 11:04 Reaguje na Zbyněk Šeděnkavladimír šmídl
16.7.2021 14:49 Reaguje na Jarka O.Jarka O.
16.7.2021 14:52 Reaguje na vladimír šmídlRadim Polášek
18.7.2021 11:33Záleží jak moc zelení exponenti ve vedení EU ustoupí. Pokud neustoupí, buď se do toho marasmu Evropa během 10 - 20 let skutečně propadne nebo to skončí protizelenou revolucí.